6 Декември, 2025

САЩ предоставят ракети въздух-земя на Япония

САЩ предоставят ракети въздух-земя на Япония

Пентагонът обяви, че Държавният департамент на САЩ е одобрил продажбата на ракетите въздух-земя JASSM-ER на Япония на стойност до 104 млн. долара, съобщи Ен Би Си.

Основен изпълнител на поръчката за ракетите с голям обсег на действие, изстрелвани от въздуха, ще бъде Lockheed Martin, се казва в изявлението.

Одобрението на продажбата на JASSM-ER на стойност 104 млн. долара ще бъде последвано от уведомяване на Конгреса, но е малко вероятно Капитолия да се противопостави на продажбата.

Според Агенцията за сътрудничество в областта на отбраната и сигурността (АСООС) тя включва до 50 ракети, тренировъчни ракети, оборудване за поддръжка на боеприпаси и помощно оборудване, резервни части, консумативи и аксесоари.

От агенцията на Пентагона заявиха, че продажбата ще включва ремонтна поддръжка, интеграционно оборудване, доставка и поддръжка на класифициран и некласифициран софтуер и транспортна поддръжка.

Продажбата ще укрепи способността на японската армия да "посреща настоящи и бъдещи заплахи, като осигури възможност за отстояване чрез модерни системи за удари с голям обсег", включително за изтребителите F-15J, добавиха от агенцията. /БГНЕС
Сподели:

Коментари (0)

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.

Хакан Фидан: Сирийските демократични сили не смятат да се интегрират в структурите на сирийската държава

Хакан Фидан: Сирийските демократични сили не смятат да се интегрират в структурите на сирийската държава

Той заяви, че Турция не е дала „празен чек“ на сирийското правителство да репресира.

Награда за мир: Как ФИФА режисира новото шоу на Тръмп

Награда за мир: Как ФИФА режисира новото шоу на Тръмп

Тръмп и Инфантино използваха възможността за самореклама и маркетинг. В статута на ФИФА пише, че организацията трябва да е аполитична. Но ръководството ѝ тълкува това правило доста свободно, когато става въпрос за пари.