6 Декември, 2025

Според Путин нямало опасност от нова световна, противниците му се страхували, че ще бъдат победени

Според Путин нямало опасност от нова световна, противниците му се страхували, че ще бъдат победени

Владимир Путин

Президентът на Русия Владимир Путин нарече "провокация" инцидентът с британския военен кораб "Дефендер" близо до бреговете на Крим. 

"Дори да бяхме потопили този кораб нямаше да се окажем на ръба на трета световна война, защото тези, които направиха тази провокация знаят, че не могат да спечелят тази война", заяви той по време на така наречената "Пряка линия с народа" - годишна пресконференция на руския президент.

По думите на Путин, провокацията била подготвена не само от британците, но и от американците.

Припомняме, че на 23 юни при преминаването на британския военен кораб "Дефендер" на 12 мили от кримския бряг е бил обкръжен от двадесет руски самолета и хеликоптера и два руски кораба от бреговата охрана.

В руското Министерство на отбраната заявиха дори, че патрулният катер е извършил няколко предупредителни изстрела, а боен самолет хвърлил авиобомби пред кораба.

Британското правителство заяви, че руското "описание" на събитията не отговаря на действителността, както и, че корабът се е намирал в украински териториални води.

Превод: Faktor.bg

Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.