27 Ноември, 2024

TikTok се издъни на „теста за дезинформация“ преди европейските избори

TikTok се издъни на „теста за дезинформация“ преди европейските избори

Популярната социална мрежа TikTok е одобрила реклами, съдържащи политическа дезинформация преди европейските избори, показва нов доклад.

Платформата е нарушила собствените си правила, което повдига въпроси относно способността ѝ да открива фалшификати по време на избори.

Международната група Global Witness е създала 16 реклами, насочени към ирландската аудитория с невярна информация за изборите за ЕС тази седмица, и е опитала да ги разпространи в три платформи - TikTok, YouTube, собственост на Google, и X на Елон Мъск (Twitter).

TikTok, която е особено популярна сред младите гласоподаватели, е одобрила всичките 16 реклами за публикуване, YouTube "хваща" 14, а X филтрира всички реклами и блокира фалшивите акаунти.

„TikTok се провали с гръм и трясък в този тест“, заяви пред АФП Хенри Пек, старши специалист в Global Witness.

Всички фалшиви реклами, създанени от групата миналия месец, съдържат съдържание, което би могло да представлява риск за изборния процес - включително предупреждения към избирателите да си останат вкъщи поради опасност от насилие по време на вота и скок на заразните болести.

Те включват и фалшиво съобщение за увеличаване на законната възраст за гласуване на 21 години и призиви към хората да гласуват по електронна поща, което не е разрешено на европейските избори.

TikTok призна, че рекламите са нарушили нейните политики.

Позовавайки се на вътрешно разследване, китайското приложение, собственост на ByteDance, заяви, че системите му правилно са идентифицирали нарушението, но рекламите са били одобрени поради „човешка грешка“ от страна на модератор.

„Незабавно въведохме нови процеси, за да предотвратим подобни случаи в бъдеще“, заяви говорител на TikTok пред АФП.

Неуспехът да се открият фалшификатите идва в момент, когато активисти на технологични кампании молят платформите да обърнат внимание на нарастващите опасения от потока дезинформация, който засяга изборите по целия свят.

Пек настоява, че е „абсолютно необходимо“ сайтовете на социалните медии да действат срещу заплахите за демокрацията през годината, изпълнена с важни избори, чиято кулминация е президентският вот в САЩ през ноември.

„Бях изненадан, защото в миналото TikTok е хващала съдържание, което противоречи на правилата му, а в този случай не хвана нищо“, каза Пек.

„Изглежда, че разполага със системи, има възможности и въпреки това нищо не беше изтрито“, обясни той.

Global Witness е подала официална жалба до ирландските регулаторни органи, в която се казва, че платформата може би нарушава европейските правила за намаляване на заплахите, свързани с изборите.

По-рано тази година ЕС публикува насоки в рамките на своя масивен Закон за цифровите услуги (DSA), в който се изисква от големите платформи, включително TikTok, да предприемат действия за намаляване на риска от намеса във вота.

Миналия месец TikTok публикува изявление, в което подробно описа „всеобхватните“ мерки, които предприема, като подчерта, че е „дълбоко ангажирана“ със защитата на честността на изборите.

Global Witness изтрива фалшивите реклами, след като получава известие от TikTok, че те са приети за публикуване, за да предотврати всякаква следа.

Групата допълнително е подала реклама, която не е съдържала дезинформация, но е нарушила забраната на TikTok за политически реклами.

Групата е платила 10 паунда (13 долара) за тази реклама и е установила, че тя е била показана 12 000 пъти.

Десетки организации за проверка на факти получават заплащане от TikTok в няколко държави за проверка на видеоклипове, които потенциално съдържат невярна информация.

TikTok се превърна в основно поле за предизборна битка. Политиците в Европа и Съединените щати, включително претендентът за президентския пост Доналд Тръмп, се опитват да използват огромната потребителска маса в платформата.

Тази тенденция се появи, въпреди че TikTok е подложена на натиск в Съединените щати. Президентът Джо Байдън наскоро подписа закон, който ще забрани платформата, ако нейният собственик не успее да намери купувач за приложението в рамките на една година.

„И все пак в Европа сякаш са заспали, сякаш не са настроени на тази много явна предизборна дезинформация“, отбеляза Пек. | БГНЕС
Сподели:
Седем европейски държави поискаха разширяване на санкциите срещу Русия

Седем европейски държави поискаха разширяване на санкциите срещу Русия

„Решени сме да засилим нашето възпиране и отбрана... и да разширим санкциите срещу Русия, както и срещу онези, които дават възможност за руската агресия“, се казва в тяхното изявление

Паниката в Русия заради спада на рублата се разпространи и върху пазара на хранителни стоки

Паниката в Русия заради спада на рублата се разпространи и върху пазара на хранителни стоки

Анализаторите прогнозират, че в близко бъдеще цените на вносните продукти в Русия ще се увеличат средно с 15-20%, при условие че девалвацията на рублата спре

Екатерина Захариева:  Фон дер Лайен обеща повече пари за иновации

Екатерина Захариева:  Фон дер Лайен обеща повече пари за иновации

"Надявам се тази подкрепа да бъде получена от държавите-членки", каза още българският еврокомисар