В родния град на Стоянов - Добрич, тази практика е въведена вече една година, съобщава Дарик - Пловдив. Велостоянките там са 5 и разполагат с общо 30 колела, които могат да се взимат под наем от всеки желаещ. Трябва да се изпрати SMS, за да се отключи велосипеда. Ползването на услуга без абонамент струва 1,50 лв. за 30 минути. Ако си се абонирал, първият половин час е безплатен, а всеки следващ струва 0,75 лв. За цяло денонощие таксата е 7,50 лв.
Целта на велосистемата е да осигурява бърз, лесен и безопасен достъп от периферните квартали на града до центъра и зоните за отдих. „В Пловдив това наистина е решение на проблема с бързото придвижване в оживения трафик, освен това е евтино и много здравословно”, коментира Светослав Стоянов. Той твърди, че велоалеите в града на тепетата сега са крайно недостатъчни. И обяснява, че със съпругата и синовете си карат колела предимно в района на Младежкия хълм, където има велоалея. „В това отношение общината е длъжник на велосипедистите”, допълва Стоянов и припомня опита на много западноевропейски градове, където още при проектирането на инфраструктурата се предвиждат места за любителите на колелата. Според него за да карат хората спокойно из по-големите населени места, трябва да се осигури и охрана на велостойките, тъй като велодипедите са предпочитана плячка на крадците.
Още от България
Слънчево и малко по-топло
Максимални температури между 5° и 10°
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен