Изборната кампания бе изнесена този път в периферията, където хората са изплашени, смутени и объркани. Това показва колко трудно е станало да бъдеше политик пред критична и информирана аудитория. Кампанията беше вяла и слаба, но това е отражение на една тревожност от усещането колко трудно е станало да живее, от кризата. Това анализира по Нова ТВ антропологът Харлан Александров. Според него старите номера на политиците не вървят и затова отиват да продават старата си стока в периферията, там където още върви.
Трудно е да си политик днес. Лидерите не искаха да се атакуват, защото те са част от проблемите. Мълчат за КТБ, защото всички са там, стъпили са върху мина и не смеят да мръднат защото ще гръмне. Няма как да се обезвреди този взрив, затова витае усещането, че проблемите се решават някъде другаде, на тъмно и няма прозрачност между политиците. Несигурността, която цари в икономическите прогнози се отнася и до социологическите. В България страхът е мощен източник на политическо участие, но страхът вече е превзел умът не само на хората, но и на политиците, затова те плашиха по-малко този път. За първи път сякаш политиците се опитаха да не се пренесат на територията на страховете на хората, допълни още Александров.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас