24 Ноември, 2024

500 кг. кока пътували за Великобритания

500 кг. кока пътували за Великобритания

На двата съда имало общо четирима българи. Трафикантите приложили съвсем друга схема за транспорт на дрогата от заловените с 3 тона дрога на 13 август моряци от кораба "Св. Николай". Това заявиха пред столичен вестник от българската антимафиотска служба.

Първата яхта тръгнала от Суринам. След това, в района на Карибите, натоварила пакетите с кокаин, който дошъл от Венецуела. Идеята била да прехвърлят кокаина на другата лодка, преди да стигнат Канарските острови. А накрая дрогата да акостира на някое от южните британски пристанища. Избрали да прекарат коката с яхти, защото малките лодки лесно могат да се доближат една до друга - не се налага да хвърлят пакетите и после да ги "ловят" в морето.

Както при задържането на кораба "Св. Николай", така и при акцията край Лас Палмас, ключова роля в операцията изиграли сигналите на Службата за борба с тежката организирана престъпност (SOCA) на Острова, признаха вчера пред "Стандарт" от пресофиса на британските антимафиоти. В момента службата играе водеща роля в разкриването на пратки с дрога и има силно развито разузнаване. Бивш зам.-директор на SOCA ръководи и специалното създадения през 2007 г. морски оперативен център за борба с наркотиците, базиран в Лисабон.

Първоначалната информация на британците била, че двамата българи - мъж и жена, ще потеглят с яхта, за да прекарат кокаин. 26-годишната хубавица от Пазарджик и нейният кавалер от Варна били наети от английски наркобосове за транспорта за кокаина. Проверката показала, че те дошли във Великобритания преди година, след като през 2008 г. излежали присъди за трафик на 2,5 т хашиш. 

Според източници на "Стандарт", става дума за заловена пратка от 2370 кг край Пунта Убриа в провинция Хуелва. Тогава са задържани 6-има българи, които прекарвали дрогата с бързоходни моторни лодки от Мароко към Испания. Част от хашиша отивал в Холандия, където са задържани още 2 българи. След присъдата на двамата било отнето имущество за 5 млн. евро в Испания, станало ясно от проверката на ченгетата. Яхтата от Суринам пък била управлявана от бургазлия.

Понеже лодките, заради малките си размери, трудно се следят в морето - дори със сателити, испанците използвали специален самолет на италианските карабинери. Той извършвал няколко облитания на района, за да могат разследващите да засекат коя е пристигащата яхта, на която са натоварени 500-те кила кокаин.

Полицейските власти разбрали коя е лодката едва 2 дни преди срещата край Канарските острови. 

Часовете до 31 август, когато била заловена пратката, били най-натоварени, защото, според полицейския план, за първи път трябвало да бъдат атакувани и двете яхти едновременно. Ченгетата от цивилната гвардия трябвало да подходят от две противоположни посоки и да стигнат до лодките да ги вземат на абордаж едновременно "Когато е бил заловен корабът "Свети Николай", бургазлията капитан и неговият спътник вече са били в Суринам и са били настанени в хотел. 

Организаторите на трафика обаче ни най-малко не се стреснали от крупния удар с 3 тона кокаин на борда на българския кораб. На 23 август, 10 дни след удара срещу кораба на Дойчин Дойчев, те звъннали на бг мулетата и им казали да се готвят и да потеглят на другия ден. Нашите плавали 7 дни, за да прекосят Атлантическия океан и да приближат Канарските острови. 

Сподели:

Главчев към РСМ: Въпросът с евроинтеграцията е решен, няма тема за разговор

"Може да съм избран по домова книга, но аз не съм домоуправител, а Министерският съвет не е домсъвет"

Йордан Цонев: Санитарен кордон от партия, която чрез ала-бала прави процентите си от 8 на 26? Не!

Той отхвърли обвиненията в изборни нарушения - партията е имала 30 листи, всяка от които е провеждала средно по пет събития на ден

Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще

Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.