Бъдещето на огромния брой ниско платени български шофьори на товарни автомобили се превърна в един от ключовите въпроси в кампанията преди изборите за Европейски парламент, като дебатът е за това как новите правила на ЕС могат да застрашат работниците и да задълбочават различията между богати и бедни нации в блока, пише в свой материал АП.
Европейската комисия иска да наложи ограничения на товарния транспорт, така че да гарантира адекватни почивки за шофьорите и да ограничи разстоянията, които те изминават. България, където транспортният сектор осигурява 15 процента от брутния вътрешен продукт и дава работа на 200 000 души, има опасения, че това ще подкопае преимуществата на нископлатената работна сила. Твърди се, че това може да струва работни места и да принуди български шофьори да се преместят в Западна Европа.
Особено тревожно за българските превозвачи от новите разпоредби е изискването те да почиват в хотели, а не в импровизирани легла в техните камиони. Правилата освен това ще задължат шофьорите да се връщат у дома всеки три или четири седмици с празен камион.
Цитирана е Мадлен Кавръкова, правен съветник на Съюза на международните превозвачи, че в годината на Брекзит и евроизборите решения като това за пакета „Мобилност“ само задълбочават различията и насаждат националистически чувства в страните-членки на ЕС.
Още от България
Дянков: За да влезем в еврозоната, ни трябва редовно правителство с редовен премиер
Без ГЕРБ не може да се състави редовно правителство
Станислав Балабанов, ИТН: Не сме готови да подкрепим Атанас Атанасов
Балабанов присмя на резервите на ДБ, че при управление с „Възраждане“ Путин ще подчини България
Слънчево и малко по-топло
Атмосферното налягане още ще се повиши и ще бъде значително по-високо от средното за месеца.