27 Март, 2025

АПИ: Северната скоростна тангента никога не е планирана като градски булевард

АПИ: Северната скоростна тангента никога не е планирана като градски булевард

Целта на Околовръстния път е да изнесе целия транзитен трафик извън София

„Северната скоростна тангента никога не е планирана като градски булевард."  Това заяви в студиото на Нова ТВ инж. Дончо Атанасов от ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура”. Той посочи, че целта е да се намери такова решение, което да не лишава АПИ от приходите от пътни такси от този път.  

От самото начало нейното предназначение е било да изнесе целия транзитен трафик извън София и този път много успешно изпълнява тази роля. Преговорите, които водим със Столична община, е да прецизираме всички крайградски части и това къде ще има винетки, къде няма да има, къде ще има тол система”.

„За мен това са измислени скандали, никога Северната скоростна тангента не е била планирана като градска магистрала. Тя винаги е била планирана като крайградска магистрала и е част от републиканската пътна мрежа. Не може да се разглежда само фрагментарно дали да има там винетки по няколко причини – ресурсът, който АПИ отделя за развитието на крайградската инфраструктура на София е доста сериозен”, посочи още инж. Атанасов. 

През Северната скоростна тангента преминават на годишна база над 10 млн. автомобила. Затова според представителя на агенцията, дори само само 1 млн. автомобили да нямат винетки за преминаването по този път, се губи огромен ресурс.

„Надявам се днес да постигнем споразумение с Агенция „Пътна инфраструктура”. В крайна сметка казусът засяга пет района на Столична община – „Надежда”, „Връбница”, „Нови искър”, „Сердика” и „Кремиковци”, които са непосредствено разположени по протежението на Северната скоростна тангента. Надявам се, че ще постигнем споразумение тези хора да не заплащат винетна такса, въпреки че този път е заложен като транзитен път, но от друга страна има предназначение на път, който отклонява трафика от центъра на града  и свръзва северните райони на града. Така че надявам се да успеем да запазим неговото предназначение, както беше планирано”, каза зам.-кметът на София инж. Дончо Барбалов.

Сподели:
Затварят пътя София-Варна за час: От „Терем – Хан Крум“ за танкова техника са на протест

Затварят пътя София-Варна за час: От „Терем – Хан Крум“ за танкова техника са на протест

Всеки ден от 10:00 до 11:00 часа те ще блокират кръстовището на главния път София-Варна. Протестните действия са заради редовно забавяне на изплащането на трудовите възнаграждения.

Мирчев пита премиера: Поканена ли е България, ще участваме ли на срещата в Париж?

Мирчев пита премиера: Поканена ли е България, ще участваме ли на срещата в Париж?

Време е България да спре да бъде пасивен наблюдател. Страната ни заслужава активна и достойна позиция при вземането на важни решения за сигурността и бъдещето на Европа!

Божидар Божанов: Привлечен  съм  в прокуратурата като обвиняем

Божидар Божанов: Привлечен съм в прокуратурата като обвиняем

Депутатът от ПП-ДБ няма съмнения за изцяло пропагандния характер на настоящото обвинение и няма притеснения за неговия изход