Вече вторa седмица затварянето на главен път I-1 създава огромни проблеми по това международно направление. То няма никакво разрешение от Агенция "Пътна инфраструктура", тези протести трябва да бъдат в рамките на Община Видин. Това каза пред "Фокус" председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов във връзка с протеста на жителите на Северозападна България, които излязоха и днес с искане за изграждане на автомагистрала от София до Видин и тунел под прохода Петрохан и блокираха главен път Е-79.
По думите му протестите са започнали, след като напредъкът на този проект е станал необратим. "Поставянето на ултиматуми от организаторите на протеста говори не за реализацията на този или на други инфраструктурни проекти, а за нещо друго, което е свързано с други проекти, които няма да коментирам", каза още той.
Инж. Атанасов уточни, че всеки месец лично посещава Видин заедно със заместник-министри и министъра на регионалното развитие, за да може този проект да се реализира много бързо съвместно с общините и цялото ръководство на Видин, Монтана, Враца и др.
"Бях във Видин миналата и по-миналата седмица и съм докладвал пред кметовете, пред председателите на общински съвети, пред медиите и пред всички други, които са заинтересовани, реализацията на проекта на магистралата от Видин до София. Никога и по никакъв повод организаторите на протеста не са ме потърсили да ме попитат за подготовката. Но няма значение – така са решили, така са направили. Ние работим и проектът вече е необратим“, коментира той.
В рамките на 2018 г. трябва да започне реалното строителство на проектите Мездра – Благоевград и Видин – Ружинци и да продължи 2 години, каза инж. Дончо Атанасов.
"До 15 март ще стартират процедурите за избор на строител и надзор в отсечката Мездра – Ботевград, която е с дължина 35 км., а до средата на годината стартира процедурата и по избор на строител и надзор в отсечката Видин – Ружинци, която е най-тежката. Това е вече наистина частта от Видинска област, която е с дължина около 54 км. Така че по това направление, когато започне реалното строителство - надявам се в рамките на 2018 г., за 2 години да го приключим“, каза още инж. Атанасов.
Той обясни, че 50 млн. лева инвестира Министерството на регионалното развитие за ремонта на републиканските пътни мрежи и особено за тази във Видин.
"Един от най-важните проекти, да не кажа и най- важният, за Агенция "Пътна инфраструктура" и в частност за Министерството на регионалното развитие е развитието на пътната инфраструктура в Северна България – т.е. завършването на АМ "Хемус" и двете вертикални връзки в направлението Видин – София и Русе – Велико Търново. По проекта Видин – Мездра – Ботевград строителството тече напрегнато и от доста време - това е заложено в прерогативите на Агенция "Пътна инфраструктура" още от преди 2 - 3 години", обясни инж. Атанасов.
По думите му той лично е ходил в региона поне 30 - 40 пъти в последните 2 - 3 години.
"Агенцията - и респективно правителството, инвестира в този регион – особено във Видин, над 50 млн. лева по ремонта на републиканските пътни мрежи. Всички подходи в рамките на 2018 г. по съществуващата републиканска пътна мрежа по направлението София – Видин ще бъдат ремонтирани, в това число и софийската част на Петрохан, която беше изоставена с десетилетия и сега я реализирахме с идеен проект за тунел под прохода".
"Нещо много важно, което трябва да се знае, е, че реализацията на автомагистрала от Видин до Мездра и оттам до Ботевград е автомагистрален габарит. И, второ, този проект от София до Видин и от Видин до Мездра и до Ботевград е национален обект. И всички процедури, свързани с реализацията и подготовката на този обект, ще ги анализира Агенция "Пътна инфраструктура" – респективно Министерството на регионалното развитие. Няма никакви общини или прехвърляне отговорности на такива“, уточни инж. Атанасов.
Още от България
БЗНС: Свободата, демокрацията и независимостта не са за продан
"В тази нова реалност, в която идеологиите се сменят, а геополитическият баланс се размества, ние трябва да защитим фундаменталните ценности, които ни определят."
Пеевски: МВР и Прокуратурата да защитят държавността от шайката на Костадинов
"Държавата, в лицето на своите институции трябва да се противопостави на тези фашизоидни анархисти"
ДСБ и Атанасов ще поведат демократичните сили за победа на президентските избори през 2026 г.
Партията поема ангажимент "да работи и за единна политическа платформа на демократичната и реформаторска десница"