"Тази жп линия Варна – Русе е строена преди 150 г. Никой не знае какви капитални ремонти са правени, кога са сменяни траверси, свързващи елементи", коментира пред бТВ бившият следовател Георги Илиев.
Според него конкретната причина за трагедията трудно ще бъде установена.
"Не може контролните органи да са в същото министерство, което трябва да проверяват", категоричен беше Илиев.
"Нямам съмнение по отношение на железния път, нито по отношение на сигнализацията", увери от своя страна Бисер Минчев, главен ревизор на НКЖИ.
"Ежегодно се правят ремонти по този участък, прави се текущо поддържане, смяна на траверси, подмяна на сцепления, предстои във времето, дано да имаме финансиране, ремонт на цялата линия, но това ще е в близките години. Това, което се изисква като параметри на железния път, се извършва", каза той.
"12 са дерайлиралите цистерни, които трябва да бъдат вдигнати, за да бъдат премахнати. Преди това те трябва да бъдат преточени, за да започне възстановяване на контактната мрежа, тъй като там са най-големите щети", обясни Бисер Минчев.
Той отказа да коментира евентуалните причини за инцидента преди да приключи разследването. В момента текат две разследвания – от следствените органи и прокуратурата, и второто е вътрешно на железниците.


Коментари (0)