Пътят край Своге е пример за „антистроителство” на пътен участък, смятат Настимир Ананиев, бивш председател на Комисията по транспорт в НС, и Красимир Георгиев, предс. На УС на Асоциацията за квалификацията на автомобилистите у нас.
„Говорим за едно антистроителство. От това, което виждаме в репортажите, тази подпорна стена няма никаква система за отводняване на водата към стената. Виждаме, че точно в най-острата част на завоя имаме едно стичане на вода, която е примесена с кал, шума – това всичко нарушава сцеплението на гумите на пътя”, категоричен е Георгиев.
По думите му трябва да се провери също дали широчината на пътните летни отговаря на регламента по стандарт.
„Причините за катастрофата край Своге определено са комплексни”, категоричен е Георгиев.
И двамата с Настимир Ананиев коментираха, че е абсурдно АПИ да изпрати пет писма с искане за ремонт на трасето, фирмата да не го ремонтира в исканите срокове и АПИ да не реагира по друг начин.
„Изпраща се първото писмо – няма реакция. Има прокуратура – подава се сигнал за неизпълнение на разпореждането и случаят приключва, но ние ще изпращаме писма, докато на това място се избиват хора”, коментира Георгиев.
И двамата експерти смятат, че е много лесно да се провери кой е одобрил проекта на пътя край Своге. „Вижда се червената стена, там няма банкет – това също трябва да се провери”, смята Ананиев.
Той определи поставената мантинела като „проформа”.
Настимир Ананиев
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас