26 Ноември, 2024

Фандъкова: Рано ми е за кметската надпревара, тепърва започва строителният сезон

Фандъкова: Рано ми е за кметската надпревара, тепърва започва строителният сезон

Метрото до Бизнес парка тръгва на 8 май. Това обяви кметът на София Йорданка Фандъкова пред БНР.

"Вече на 99% е готов и другият участък, който се изграждаше заедно с този до летище София Това е участъкът в „Младост“ до Бизнес парка. На 8 май, вече имаме дата, ще бъде пуснат в движение и този участък, и това за „Младост“ е една сериозна придобивка, имайки предвид големия трафик, който се генерира точно до Бизнес парка, и освен това заедно с метрото, общо в „Дружба“ и в „Младост“ има и около 2 км и половина нови булеварди с тротоари, с осветление, така че това е една допълнителна придобивка за инфраструктурата на тези два квартала", каза кметът.

След 8 май още около 90 000 души ще могат да пътуват с метрото. Това са хората, които ще се придвижват до летището и до Бизнес парка. Така метрото вече ще заема 1/3 от градския транспорт. "До края на годината разчитам да започнем и строителството на третата линия, с която всъщност метрото ще има 50% дял в системата на градския транспорт", каза още Фандъкова.

Третата линия ще е изцяло подземна, а маршрутът ще бъде от Малък градски театър „Зад канала“ през Централна градска част до „Красно село“. Със строителството на централния участък от третата метролиния няма да се затварят булеварди заради това, че тя ще е изцяло подземна. Това обаче ще се случи при изграждането на станциите. Метростанцията от третия метродиаметър ще е на бул. "България" и бул. "Гешов". "Тоест там, където предвиждаме строителството на естакадата на кръстовището на две нива, се предвижда да бъде свързано и с метрото", обясни Фандъкова.

Изграждането на естакадата и метрото няма да е съвсем едновременен процес, но може би ще съвпадне, допълни тя. Изграждането на тази част от метрото се забави много заради обжалвания, но всички процедури вече са приключили, така че на практика имаме готовност да започнем, увери кметът. Предвижда се да има разширение на метрото и към зала "Арена Армеец", но това са бъдещи планове. Сред тях са и изграждането на метрото към бул. "Владимир Вазов", кв. "Васил Левски" в едната посока, и в другата - до "Овча купел"

Твърде рано е да кажа дали ще се кандидатирам за кмет, защото тепърва започва строителният сезон. За мен това е важно. Имаме много ясни планове и графици. За да стане това, което откриваме днес, беше необходима много сериозна работа на много екипи. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова след официалната церемония по въвеждането в експлоатация на метрото до Летище София.

„Когато говорим за използване на европейски средства, това не значи, че някой просто ни дава едни пари. Това е сериозна работа с предпроектни проучвания и защита”, обясни Фандъкова. „Това е наистина голяма придобивка за София и България. На метростанция "Искърско шосе" се прави директна връзка с ЖП линията за Пловдив и Бургас. Там вече метрополитенът е изградил и гарата. Тя ще бъде предадена на НКЖИ. След започване на експлоатацията ще има и тази директна връзка. Това е един много сериозен модерен съвременен проект, финансиран от ОП "Транспорт"”, каза още Фандъкова. По думите й новите влакове, които се движат по тази линия са влаковете, финансирани по ОП "Околна среда". „Метрото ни помага наистина да се борим за по-чиста околна среда”, каза още кметът на София.

.

Сподели:
Слънчев и малко по-топъл вторник

Слънчев и малко по-топъл вторник

Минималните температури ще бъдат между минус 4° и 1°, в София - около минус 2°

„БСП – Обединена левица” се среща с пет формации, търси изход от кризата

„БСП – Обединена левица” се среща с пет формации, търси изход от кризата

Отваря се път за плаващи мнозинства и нелегитимно влияние върху депутати, без ясни приоритети

Стартира новата пленарна сесия на Европейския парламент -  три  важните теми за България

Стартира новата пленарна сесия на Европейския парламент - три важните теми за България

Очаква се членовете на ЕП да призоват Съвета на ЕС да финализира присъединяването на България и Румъния към сухопътния Шенген