24 Ноември, 2024

Главният архитект на София Петър Диков подаде оставка

Главният архитект на София Петър Диков подаде оставка

Главният архитект на София Петър Диков подаде оставка. Той заема поста от 2006 г. насам.Оставката му идва преди новоизбраният кмет на столицата Йорданка Фандъкова да обяви екипа си в новия мандат. Диков е подал молба до кмета на София Йорданка Фандъкова с искане да бъде освободен от поста, считано от 9 февруари 2016 г., когато се навършват 10 години, откакто е заел поста, обясни той. Депозирал е и молба за освобождаването му и като председател на директорския борд на столичния "Метрополитен".

По време на управлението си на направление "Архитектура и градоустройство" Диков търпеше много критики за начина, по който взима решенията и какви предложения предлага за развитието на града. След оставката ми следва конкурс за избор на нов главен архитект, който би могъл да приключи в началото на 2016 г. Дотогава Диков ще бъде на поста.

Той се оттегля преди да е приключил конкурсът за новия облик на центъра на града, конкурса за устройствен план на Борисовата градина, с провален конкурс за площад "Св. Неделя" и други. По негово време се реализираха спорни проекти като ремонта на бул. "Витоша", който стана пешеходен, като най-много критики отнесе фонтан, който въпреки обещанията на Диков и досега не е премахнат. Сред неодобряваните проекти са и кръстовището на две нива при Лъвов мост и при Семинарията, както и нереализиралата се трамвайна линия през Борисовата градина до Студентски град.

През 2009 г. беше приет общ устройствен план на София, за който опозицията в общинския съвет смята, че взима големи части от Западен парк и Борисовата градина за застрояване. Последен пример е строеж зад "Софияленд". През годините главният архитект даде и много идеи, които дори не бяха официално обсъждани в Столичната община. Сред тях са забрана климатиците по фасадите на сградите да не капят върху главите на минувачите, да се надстрояват с един етаж панелните блокове, също така столичният КАТ в "Дървеница" и областният КАТ в "Слатина" да се обединят в една сграда до т.нар. "Църна маца". Сред идеите му са още строеж на писта за Формула 1 край Доброславци, превръщането на металургичния комбинат "Кремиковци" в бизнес и логистичен хъб, строеж на нов национален стадион.

Сподели:

Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще

Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.

КНСБ: Ако хората не получат обещаното увеличение на заплатите, ще излязат на улицата

"Когато ДДС ставката беше намалена - тези 20% не намалиха цената на брашното и хляба"

Вигенин: Невъзможно е да влезем в политическа коалиция с ГЕРБ

"Изборът на председател на Народното събрание е тежко повлиян от перспективата председателят да е и евентуален служебен премиер"