Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира за нелоялна конкуренция с 887 260 лв. „Близу Медиа енд Броудбенд“ ЕАД.
Сумата е равностойна на 1% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2013 г.
Преди 3 години, на 24.10.2011 г., КЗК отново глоби доставчика за лъжлива реклама.
Санкцията е по повод постъпил сигнал от потребител относно предлаганата от „Близу“ в края на 2012 г. пакетна услуга (телевизия и интернет) заедно с бонус пакет спортни програми „HD Super Sport“ (5 спортни и 2 други програми) с промоционални цени за срока на договора (12/18-месечен).
Комисията установява, че по-малко от 6 месеца след предлагането на промоционалната услуга повечето спортни канали в бонус пакета „HD Супер Спорт“ са били спрени, а потребителите не са били информирани за това.
В същото време през месец май 2013 г. „Близу“ започва да предлага нов пакет „HD Селект“ със същите спортни програми срещу допълнително заплащане.
По този начин клиентите на „Близу“, които са привлечени от предложението да ползват пакета „HD Супер Спорт“ безплатно, трябва да платят допълнително, за да продължат да гледат същите спортни канали в пакета „HD Селект“.
Това противоречи на добросъвестната търговска практика, уврежда интересите на конкурентите на „Близу“ и на самите потребители, категорични са от антимонополната комисия.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас