Кампания за гражданско неподчинение под надслов #НеФинансирамКрадци стартира от петък в София. Гражданите, които ще се включат в нея ще се возят в градския транспорт в столицата без билети и карти, като ще разпространяват информационни брошури сред останалите пътници. Кампанията ще е в сила до отмяна на решението за поскъпване на билета.
В писмо, изпратено до кмета на столицата - Йорданка Фандъкова, участниците подчертават, че протестът им е политически и очакват съдействие от служителите на Центъра за градска мобилност.
“С приетото си решение за увеличаване на цената на картата за еднократно пътуване и талоните за многократно пътуване на преференциална цена, Вие поехте политическата отговорност за лишаването на хиляди граждани и гости на столицата от достъпен транспорт”, се казва в писмо до софийския градоначалник и Столичния общински съвет.
“Независимо и въпреки заявеното дясно мнозинство в Общинския Съвет, през настоящия и предишните мандати той винаги е приемал единствено мерки, облагодетелстващи разхищението на парите на данъкоплатеца в полза на корпоративни интереси”, пишат още инициаторите на протестната акция.
И допълват: “Подобни примери от миналото са монополизирането на печатното разпространение чрез Лафка, фактическата забрана за действие на Uber на територията на страната, опитът Ви да забраните групите за споделени пътувания и последната, уникална за целия Европейски съюз, пълна забрана за велосипедния трафик по бул. "Витоша”...Само преди три дни вие гласувахте допълнителни 400 хил. лв. за пребоядисване на спирки. Според публикации в пресата, Общината дължи на концесионери и на Българската Банка за Развитие поне 80 млн. лева, и падежът на тези средства наближава.
Ние не сме в състояние да потвърдим или отречем тази информация, тъй като Центърът за Градска Мобилност не е публикувал задължителните си годишни Одити нито на своя сайт, нито в Търговския Регистър, което е негово задължение по закон.
Ето защо, опитът Ви да представите таксуването на гражданите за собствената Ви финансова криза като резултат от извършени инвестиции в транспорта и подобрения, са абсолютно несъстоятелни”, припомнят гражданите.
Според тях “заявената цена от 1,64 лв. на пътуване е напълно неизяснена финансово, а справка в регистъра на Евростат показва, че данни за пътуващите с еднократен билет в публичния транспорт НЕ СЕ СЪБИРАТ, тоест цитираното от г-жа Фандъкова по медиите число „15%” в България и „10%” в Германия най-вероятно не отговарят на истината”.
Още от България
Дянков: За да влезем в еврозоната, ни трябва редовно правителство с редовен премиер
Без ГЕРБ не може да се състави редовно правителство
Станислав Балабанов, ИТН: Не сме готови да подкрепим Атанас Атанасов
Балабанов присмя на резервите на ДБ, че при управление с „Възраждане“ Путин ще подчини България
Слънчево и малко по-топло
Атмосферното налягане още ще се повиши и ще бъде значително по-високо от средното за месеца.