Фейсбук групата #НеФинансирамКрадци инициира "Кампания за гражданско неподчинение" срещу предложението билетът в столичния градски транспорт да скочи от 1 лв. на 1,60 лв. Гражданите са недоволни от условията в автобусите, трамваите и тролеите, перманентното неспазване на графика, мръсните превозни средства, студа през зимата и жегата през лятото в тях, както и от агресивното поскъпване на цената с цели 60%.
Вижте пълния текст на кампанията:
Столичната община сондира покачване на цената на билета за градски транспорт: от 1 лв. на 1, 6 лв. Кметът Фандъкова дори си е позволила да каже, че във всички европейски столици билетите са скъпи. Добре че все пак е употребила правилното понятие, а не е казала, че шейсет стотинки са нищо.
60%-ово увеличение на цената на услугата е само по себе си шокиращо. Тези трамваи, автобуси, тролеи и метро трябва да станат направо златни. Тоест изрядни. Не само да идват навреме и не само да са в отлично състояние, чисти, комфортни, бързи и топли зиме, а прохладни лете – но и контрольорите ще трябва да бъдат направо подбирани с конкурс по критериите за стюардеси на водещи авиокомпании. Говорим за 60% увеличение на цената на услугата, все пак. Не 6%, не 16%, а 60... Изискванията на гражданите, които се явяват клиенти на транспортната услуга, не могат да бъдат по-ниски. Клиентът винаги е прав.
Покачване на качеството всъщност няма да има. Просто монополистът (Столична компания за градски транспорт) иска да вземе едни пари. И иска да ги вземе от всички нас, разчитайки, че никой няма да да възрази. Е, това няма да го бъде. Напук на всички празни приказки за „дясното“, пак се опитват да ни притиснат с ляво-авторитарна мярка.
Гражданите на София са постоянно ограбвани. Улиците не се поддържат и току-що ремонтирани обекти рухват. Помните ли хлътванията и дупките в прясно обновени участъци на „Цариградско шосе“ и „Черни връх“? (Два пъти във втория случай.) В момента, докато Общината иска нахално да увеличи цената на транспорта, пак се готви ремонт пред НДК – да, точно там, където вече имаше ремонт буквално последното лято и където бяха вече похарчени 17 милиона лв. пари на данъкоплатеца. Пак в момента, докато чиновниците се канят да вдигнат цената на транспорта, се оказва, че след 62 милиона лв., отишли за ремонт на Централна гара (където вече имаше случай на течове в прясно завършени части от обекта), в цената не са включени ужасните тунели пред Гарата. Там ще трябва да хвърлена отделно някаква сума Хикс. Всичко това прилича само на грабеж. Съвсем в стила на партия ГЕРБ и присъдружните й фирми.
Цената на горивата (и съответно на електроенергията) е по-ниска от всякога. Автобусите, метрото и тролеите са до голяма степен финансирани чрез европейски проекти, така че поддръжката им не струва много на Общината. Заплатите не са вдигнати. Следователно нищо не оправдава увеличението на цената на билета. Администрацията просто иска да принуди всички потребители на софийския транспорт да започнат да си купуват абонаментни карти, но ще постигне само нов гигантски недобор, тоест загуби. И скандали с контрольорите в превозните средства, разбира се.
Градският транспорт в София вече реализира огромен недобор заради неспособността на контролиращите органи да се справят със системното неплащане от страна на дребния криминален контингент. Вски ден хиляди хора просто не си плащат. Повишението на цените няма да компенсира това. То просто ще накара досега изрядните граждани да спрат да ползват транспортните мрежа... или пък да последват примера на безнаказаност, който всеки ден виждат пред очите си. Вбесяващо е да видим, че вместо да се справи със съществуващия проблем, Общината се опитва да създаде нов и да прехвърли отговорността си върху джоба на обикновения човек.
Въздухът в София е един от най-мръсните в Европа. Трамвайната мрежа се унищожава целенасочено. И въпреки това с недомислената си идея общинарите ще накарат още много хора да се качат на автомобилите си и да добавят още прах и вредни емисии, които се отразяват пряко на здравето на всички ни. Да не говорим за все пак социалната функция, която градският транспорт има например за възрастните хора с ниски доходи. Кметът явно иска да принуди хора с вече влошено здравословно състояние или да бъдат изолирани в домовете си, или да изминават дълги разстояния пеш, ако нямат друг избор.
Ние няма да плащаме новите цени. Ако те бъдат увеличени, демонстративно ще се качваме без билет в градския транспорт. Подчертаваме: ще правим това нарочно и осъзнато. Ще организираме флашмобове и групови безплатни круизове с превозните средства от общинския автопарк. И приканваме всички свои съграждани към тази форма на гражданско неподчинение. Ще е много интересно контрольорите да се опитат да глобят половин претъпкан трамвай, щом като досега не са искали да наложат общинските разпоредби в съществуващите случаи.
Движение Обществен натиск призовава и организира тази КАМПАНИЯ ЗА ГРАЖДАНСКО НЕПОДЧИНЕНИЕ
Още от България
Защо в България националконсервативните партии са в разцвет
В българския парламент неизменно се озовава по една партия спасителка, центрирана около лидер, който промотира ред, стабилност, уникален български код и национална гордост. Защо тези формации са в разцвет?
Кой каквито и сметки да си прави за предсрочни избори у нас, едно е сигурно - грешни са
И резултатът ще е по-лош от страховете ни, ама дори не знаем в каква посока
Едната от статуите от Хераклея Синтика вероятно е на внук на император Октавиан Август
Вероятно нейн автор е световноизвестният през 3 в. преди Христа скулптор Праксител,