Транспортният министър Ивайло Московски се извини на всички, че стратегията за БДЖ е закъсняла с една година, но подчерта, че в крайна сметка тя щяла да бъде изпълнявана в рамките на седем. "Първото е да гарантираме на кредиторите, че ще си плащаме и второто е, че ще имаме възможност да се купуват нови влакове. Днес този план ще бъде представен в транспортната комисия в Народното събрание", заяви министърът пред БНТ. По думите му, трудното за изпълнение плана е, че трябва да се правят и свършат много работи едновременно. "Пътническите превози се субсидират почти в цяла Европа от държавата. Ако стане приватизацията на Товарни превози, това ще намали дълговете на дружеството и ще донесе приходи на БДЖ", каза още Московски. Идеята на министерството е да се използват възможно най-малко държавни пари за оздравяването на БДЖ, а в най-добрия вариант те щели бъдат около 120-130 млн. лева. В лошия случай парите ще достигнат 300 млн. лева. "Тази година няма да има съкращения в БДЖ. В изготвения план се предвиждат съкращения на близо 600 души за следващите 7 години, което означава под 100 на година", категоричен е министърът.
Фактор
Фактор
Още от България
Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще
Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.
КНСБ: Ако хората не получат обещаното увеличение на заплатите, ще излязат на улицата
"Когато ДДС ставката беше намалена - тези 20% не намалиха цената на брашното и хляба"
Вигенин: Невъзможно е да влезем в политическа коалиция с ГЕРБ
"Изборът на председател на Народното събрание е тежко повлиян от перспективата председателят да е и евентуален служебен премиер"