24 Ноември, 2024

Ивайло Московски: Ще се анализира всяко едно разписание за спрените влакове

Ивайло Московски: Ще се анализира всяко едно разписание за спрените влакове

Още на 10 декември, преди да влезе за обсъждане бюджетът, информирах транспортната комисия, че така конструирана рамката ще създаде това напрежение, което се случва и в момента, каза министърът на транспорта Ивайло Московски в предаването „Тази сутрин” на бТВ. Така той обясни недоволството по повод спирането на влакове. "Парите общо не са по-малко, а са с 9 млн. лева повече, но конструкцията, така направена, на практика намалява субсидията”, поясни още Московски и добави, че целеви капиталов трансфер от 40 млн. лева стои блокиран и към днешна дата не може да се ползва, защото няма нотификация, тоест одобряване на държавна помощ от страна на Брюксел.

„Един от редките случаи е да се постигне консенсус в транспортната комисия, какъвто се постигна миналата седмица. Абсолютно всички партии на 100 % гласуваха препоръките, които трябваше да извършат, което е добър сигнал за железницата”, заяви още министърът на транспорта и увери, че технически, доколкото е възможно, ще върнем част от спрените влакове. "Разбрали сме се с колегите от ръководството на железниците да се анализира влак по влак, всяко едно отделно разписание.

„Нека да не разбираме под думата реформи само рязане, съкращаване и оптимизиране. Думата реформа се осмисля с паралелни действия от другата страна, инвестиции, развитие, обновяване, така че, когато постигна съгласие на ниво и правителство, и парламент да се правят паралелно тези две действия, съм склонен да направя всякакви реформи, било то и непопулярни”, подчерта транспортният министър.

По думите му, "краткосрочно това решение за връщане на влаковете ще намали напрежението най-вече от социалните групи, предполагам, че и от синдикатите, но дългосрочно това нищо не подобрява. До средата на февруари ще бъде разработена нова стратегия, по която се работи от НКЖИ и БДЖ „Холдинг”, увери министърът.
„Ще предоставим на парламента в средносрочен хоризонт стратегия, за която парламентът да вземе решение и без значение кое правителство е на власт в следващите 7-10 години да спазват тази стратегия. Тя ще включва в себе си вероятно и оптимизация, но от другата страна ще има компенсаторни механизми, ще има инвестиции, ще има нов подвижен състав”, уточни Московски. Относно връщането на влаковете министърът подчерта: „Връщаме ги, защото нямаме друга алтернатива, нямам какво да сложа на мястото на тези влакове. На практика, ако имах от бусовете, които сте показали или съгласувана алтернативна схема с автомобилен транспорт да се извозват хората, тогава щях да ги спра и нямаше да ги връщам”.
„В момента нито имам готовност и в началото точно това беше нашият дебат. Каквато и да е оптимизация има нужда от преходен период, за да създадем алтернатива. В момента няма мникаква друга алтернатива, освен губещите влакове”, посочи той.
Министър Ивайло Московски допълни, че е спрял влаковете, без да бъде подготвен, тъй като е ограничен от бюджета, в който трябва да се побере.

Сподели:

Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш

Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит

Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен

Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен

Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси

Младите хора са моралният компас