Нелепата смърт на 64-годишната Елена Михайлова в тунела “Ечемишка” затвори магистрала “Хемус” за период между 7 и 10 дни, пише "24 часа". В неделя греда, върху която са монтирани лампите в тунела, падна върху автомобил и уби Елена Михайлова.
Това всъщност блокира магистрала “Хемус”, тъй като в съседната тръба на тунел “Ечемишка” - от София към Варна, в момента се прави ремонт. Спряно е движението по аутобана от пътен възел “Правец” до пътен възел “Витинска река”.
Шефът на пътната агенция Дончо Атанасов назначи комисия, която да изследва металните конструкции. В нея са привлечени и външни експерти по метални конструкции, които ще осигурят и независим поглед върху експертизата.
В понеделник към 9 ч те започнаха работа, очаква се проучванията им да продължат и във вторник.
Експертите ще трябва да предложат мерки, за да бъде преминаването през тръбата безопасно.
Според Георги Златев колкото и скоростни да бъдат ремонтите, които ще предпише комисията, ще отнемат между 7 и 10 дни.
“Няма да си позволим лукса да допуснем застрашаването на човешки живот”, каза още шефът на поддържането в пътната агенция. От АПИ ще бързат, за да се пусне поне едната лента в тунела.
Преди да започне ремонтът на “Ечемишка”, е оправен старият път, за да има алтернатива.
От АПИ предвидили, че една катастрофа може да затвори този участък от “Хемус” за часове. В Пътната агенция обаче не допускали, че единствената тръба може да бъде затворена за дни. Двете тръби на “Ечемишка” не са виждали ремонт от 1985-1986 г., когато последователно са пускани в експлоатация.
Според експерти изпълнението им не е най-доброто, особено на хидроизолацията.
Преди да започне ремонтът им, през септември 2016 г., е правена инспекция на двете тръби на тунела - не само на лампите, но и на хидроизолацията.
Преценката на комисията е, че тръбата към Варна е в по-лошо състояние и затова ремонтът е започнал от нея, заяви шефът на пътното поддържането в АПИ Георги Златев.
Експертите са установили, че в тръбата, оставена за двупосочното движение, има корозия, но са преценили, че тя няма да предизвика проблеми до пролетта, за когато е предвиден нейният ремонт.
Според други експерти, ремонтните дейности е можело да започнат от тръбата към София, защото там често се случвало не гредите, а самите лампи да падат. Те били от ламарина, която корозира заради агресивната среда в тунела - влага и газове от автомобилите. Пътни специалисти изразяват съмнение, че корозията е по металните конструкции.
Стоманата, от която са направени, била яка. Но пък допускат, че може да са скъсани болтове Резултатите от инспекцията след нелепата смърт на Елена Михайлова ще бъдат ясни до дни.
В последната година правителството на Борисов започна сериозни ремонти на виадукти, тунели и съоръжения. В момента тече ремонт на тръбата на “Ечемишка” от София към Варна и движението е прехвърлено в тръбата на тунела от Варна към София.
У нас обаче десетилетия наред не са влагани пари в ремонтите на виадукти, тунели и други големи съоръжения. Тунелите по “Хемус” - двете тръби на “Топли дол” и едната тръба на “Витиня”, са ремонтирани в периода 2004-2007 г. Втората тръба на “Витиня” се ремонтира в момента. Правешкият тунел, който е строен през 90-те години, е в най-добро състояние.
Още от България
Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще
Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.
КНСБ: Ако хората не получат обещаното увеличение на заплатите, ще излязат на улицата
"Когато ДДС ставката беше намалена - тези 20% не намалиха цената на брашното и хляба"
Вигенин: Невъзможно е да влезем в политическа коалиция с ГЕРБ
"Изборът на председател на Народното събрание е тежко повлиян от перспективата председателят да е и евентуален служебен премиер"