"Колоните от товарни автомобили са обичайно явление не само на граничен пункт „Капитан Андреево“, но и на другите пропускателни пунктове. Проблемите на хората, които се препитават от превозвачески услуги, наистина са доста сериозни". Това коментира преде Фокус омбудсманът на Мая Манолова.
„Всъщност една част от проблемите са свързани с работата на турския пункт, с продължителните почивки и аз с очите си се убедих, че в момента, в който ние провеждахме това работно съвещание, на турския пункт имаше т.нар. тапа, т.е. колоната не мърдаше, ТИР-овете от българска страна бяха обработени на митническия и на гранично-пропускателния пункт. Единият проблем е турската страна. Другият проблем е в работата на българската страна. Оказа се, че пропускателната дейност на КПП е около 2 минути, а на митниците между 6 и 8 минути или общо около 10 минути. Обещаха в много напрегнат режим да работят и митничарите, и граничните полицаи, така че до ден и половина опашката да я няма“, коментира Мая Манолова.
По думите ѝ хората са се обезверили и са се уморили да недоволстват от неуредиците на граничните пунктове, но след днешната работна среща са предприети мерки от всички институции. Тя изрази надежда, че скоро проблемите ще започнат поетапно да се решават.


Коментари (0)