Министърът на транспорта Данаил Папазов смята, че причините за инцидента са комплексни. Пред БНР той коментира: Техниката е много остаряла. Имаме втори случай - с товарния влак, той е на частна компания. И ако за него може да се говори за по-стара техника, по трасето за Варна се движат най-добрите влакови композиции. Очакваме официалната версия на следствените органи. Мога да кажа за общоизвестните на всички ви версии. Аз съм почти сигурен, че превишената скорост е една от основните причини, защото няма как така да бъдат разпръснати вагоните при скорост от 40 км/ч. Знае се, че в този локомотив има автоматична локомотивна сигнализация, в различни участъци по различни причини тя се изключва. Субективният фактор е основен в БДЖ и не може да бъде игнориран. Другото важно е, че според проверката, която извърших, този локомотивен машинист, който за съжаление загина, е бил един от най-квалифицираните в БДЖ. Същото се отнася и за помощник-машиниста, каза министър Папазов и отново посочи, че чакаме официалната версия на разследващите органи.
Припомняме, че в събота следобед край старозагорското село Калояновец загина главният машинист на влака София - Варна, 12 пътници бяха ранени. В композицията са пътували над 150 души. 24 часа по-късно между гарите Чумерна и Гавраилово, близо до Сливен, дерайлира последният вагон на товарен влак.
Още от България
МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина
„През последните месеци бяха положени значителни усилия в изпълнение на критериите за включване на България в Програмата за безвизово пътуване на САЩ."
Борислав Сарафов разпореди да се изискат незабавни действия във връзка със зачестилите случаи на насилие и хулиганство
В седемдневен срок магистратите, които наблюдават такива преписки и дела, трябва да изготвят доклади за хода на проверките и разследванията, които да представят на своите административни ръководители.
Директорът на "Галъп" Първан Симеонов напуска агенцията
"Решението е автономно мое"