"Локомотивът, който катастрофира, в Кресненското дефиле, беше един от най-добрите ни, беше минал ремонт. Искам да поздравя всички колеги за добре свършената работа, след като влакът дерайлира. В България се знаят слаби места, какъвто е и конкретният случай. Кантонер е видял 2 минути преди инцидента участъка. Не е имало никаква индикация за падането на скалата, нито срутване на част от нея. Зад скалата се вижда пукнатина, която е тлеела с години. Колегите направиха карта на всички критични участъци по метри. Те са 120 км в цялата страна. Кантонерът е свършил работата си". Това заяви пред БТВ транспортният министър Росен Желязков по случая с дерайлиралия влак в Кресненското дефиле, при който пострадаха 8 души, след като локомотивът се блъсна в паднала скала.
"Не само кантонерите се занимават с общия поглед върху инфраструктурата. Има и охранители. В Алпите и Пиринеите по същия начин има охранители. Трябва да се въведе видео система. Единственото, което си помислих след инцидента, беше да си кажа "Слава Богу". В БДЖ има недостиг на локомотиви и мотриси. Възложил съм актуализация на графика, за да нямаме само изпълняване на графика, а и да осигурим сигурността на хората. След погасяване задълженията, с изключения към държавния бюджет, ръководството на БДЖ не може да изпълнява работата си. Ще има одитен доклад и съм склонен да приема оставките в холдинга. В писмата на холдинга към ДАНС с цитирани вътрешни проверки. Ще преценим, дали проверката на министерството ще има допълнителна информация, която да даде на службите. Става въпрос за писма, които са си разменяли холдингът и дружеството", каза още Желязков.
"Вчера научих за проблема за продажбата на безценица на теснолинейки и на товарни вагони. Единият участък е към Добринище, а другият е закрит - към Червен бряг. През 2014 г. има обявен търг за продажба на товарни вагони, защото поддръжката му била по-скъпа. Ако един товарен вагон струва над 3 000 лв., ще направя проверка колко може да се плати, ако бъде даден за скрап. Железниците могат да минат директно под ръководството на транспортното министерство и да се закрие холдинг "БДЖ", обясни транспортният министър.
"Удължаването на концесията на Летище София не е самоцелно, а даване на повече кандидати да участват в процедурата. Имаме над 3000 въпроса на инвеститорите. Опитваме се да намерим на проектозаконово ниво решение за корупцията в ДАИ. Има воля за спирането на купуването на книжки. Една от мерките са промените в нормативната уредба. Не мисля, че протестите са свалили цените на горивата. КЗК ще направи нов анализ, за да е ясно какви пари даваме за отделните компоненти от цените", каза още Желязков.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас