Справката, изготвена от екипа на вицепремиера по еврофондовете Зинаида Златанова, само за 2011г. и 2012 г. по ОП "Околна среда" Би Ти Ви е получила над 1,4 млн. лв.
Според данните на сайта на Министерския съвет през 2012 г. бТВ Медиа Груп ЕАД е заработила 955 911 лв. за тв отразяване и рекламиране на зелената тематика, а за предходната 2011 - 445 669 лв. бТВ радио групата пък е получила 336 116 лв. през 2012 и 51 716 лв. през 2011 г.
Във врата й диша Нова телевизия, която за три години само 2011,2012 и 2013 г. е усвоила европари от екорепортажи за 1 млн. 208 689 лв.
Така от общия бюджет за медии по "Околна среда" - 11 248 096 лв. над 2,5 милиона са си поделили само двете тв групи.
По ОП "Развитие на човешките ресурси" отново се съревновават бТВ и Нова, в чиято сметка влизат само 24 лв. повече. Нова тв е заработила 1 080 000 лв., а бТВ - 1 079 976 лв.
По Програмата за развитие на селските райони отново сред лидерите се очертава бТВ с 826 000 лв., но тук, без всяка конкуренция,
при Мирослав Найденов се е бетонирала Нова телевизия, заработила от рекламирането на селската европрограма цели 1,2 милиона лева. БНТ е взела 920 000 лв.
При радиата води Дарик с 806 000 лв. и Фокус - с 430 хил. лв. На националните всекидневници са раздадени 2,086 млн. лв., като в справката не се уточнява кои точно. За семинари на журналисти, които да разпространяват „добрите практики“ на селскостопанския труд, са отишли 186 000 лв.
Празникът на агроекологичните земеделски стопани е струвал 412 000 лв. С толкова пари е бил организиран и военен парад с авиошоу.
За изложба-базар на български производители на биопродукти са отишли 58 680 лв, а за мониторинг на печата, интернет сайтове и телевизии са дадени 57 хил. лв.
Пак по толкова са били похарчени за изработване и поддържане на интернет страница на Програмата за развитие на селските райони във Facebook и в Twitter. Те са дадени на „Кей Ем Ком“ ООД.
За публикуване в интернет форумите приближените на Мирослав Найденов пиари са заработили 56 160 лв.
Екзотичен начин за цоцане на евросредства е и описаното в отчета "създаване на мобилни групи за обиколка на високопланински или труднодостъпни места и наемане на оборудвани превозни средства за разясняване на ос2 на ПРСР, за което "Ваканция" ООД е получила 390 хил. лв.
Селската европрограма е и най-тлъстата и апетитна за медии и рекламни агенции - със заделени за медийно и пиар харчене 31 249 986 лв.
По ОП "Регионално развитие" пари са взели предимно радиа за тематични рубрики - Дарик със 119 990 лв., Фокус със 116 813 лв. и БНР със 111 048 лв.
Изнасянето на цифрите и списъците бе по разпореждане на Златанова, която обобщи, че от влизането ни в ЕС до 22 май 2013 г. медиите са получили за популяризиране на европрограмите общо над 66,1 млн. лв. за 6 години.
Още от България
Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще
Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.
КНСБ: Ако хората не получат обещаното увеличение на заплатите, ще излязат на улицата
"Когато ДДС ставката беше намалена - тези 20% не намалиха цената на брашното и хляба"
Вигенин: Невъзможно е да влезем в политическа коалиция с ГЕРБ
"Изборът на председател на Народното събрание е тежко повлиян от перспективата председателят да е и евентуален служебен премиер"