Без Авиоотряд просто не можем да минем. Всичко е въпрос на сигурност. Никой не може да я гарантира на премиера, ако се качи в първа класа и на най-сигурния самолет. Ако отидете в Брюксел, там има перон, три пъти по-голям от този на пътническите самолети , за да кацат там спокойно такива машини. Една по-бедна държава като Македония има такъв самолет и пет пилота, перфектно обучени. Това обяви един от пилотите на правителствения Фалкон Атанас Марков.
Той обясни, че в момента самолетът е запечатан, след като при специално схема - облитане над София, колесникът този път реално е отказал да се прибере, въпреки направените прегледи и тестове от специалисти. По думите му не става дума за сериозен проблем, а за компютърен отказ, който възпрепятства системата на самолета да работи.
Това е неприятен проблем, свързан с компютърните системи, но реална няма никаква опасност за пътниците. Сега Фалконът е отново запечатан, тъй като не е редно да работят швейцарците по него, тъй като има конфликт на интереси. Не смятам обаче, че причина за проблема е защото самолетът стои на открито, а не в хангар, тъй като от 13 години е така и досега е бил абсолютно изряден, коментира Марков и посочи, че досега парите за правителствения самолет винаги са били достатъчна той да бъде поддържан в изрядно състояние.
Според Марков разследващият орган трябва да бъде независим. Към момента те са към министерството на транспорта, което противоречи на регламента на ЕС и може да бъде констатирано като нарушение, ако ни бъде направена една проверка от европейските ни партньори.


Коментари (0)