Илиян Василев, Facebook
По самолетната тема и неразположението на пилотите в "Граф Игнатиево". Разбирам опитите за солидарност с пилотите като потърпевши, но за бога, това е армия, не ви е сдружение или партия. Целият смисъл на военната организация е, че изпълняваш заповеди. Ученията са заповед, не са с покана с възможност за избор. Да, като такива по болест и по преценка на лекар можеш да се освободиш - все пак е мирно време. Но забележете груповия отказ за изпълнение на заповед предполага умисъл и организация - които не могат да се толерират в армията.
Като не желае да служи или му е рисково, подава рапорт и се уволнява. В интерес на истината, всеки един от пилотите може да изрази всяка загриженост в рамките на общуването си с началниците. Но няма такова чудо да не се изпълни заповед за учение. Най са ми интереси хора, които спорят, но които нямат и хабер от армия и не са служили. Още повече, че тези учения и летене дават нальот, отсъствието на който сега излиза, че е основание да не летят - това е пълен абсурд.
Изборът на самолет не е изключително право на пилотите, в този смисъл не дава никакви специални права на президента като бивш такъв, а е стратегическо решението, което се вземе на базата на много критерии, между които и технически, без последните да са непременно водещи - извън параметрите за допустимост - т.е. задължителните условия на които самолетите трябва да отговарят.
Все едно сега операторите на ядрената централа в Козлодуй сами да решаваха въпроса за Белене. Крайната отговорност за възникналия проблем, разбира се, винаги оставя в командрините, ръководството на министерството и правителството, което е длъжно да осигури нови самолети и пари за тях. Наличието на пари не се гледа само и толкова от котата на текущите публични разходи, а от гледна точка на инвестиция с хоризонт над двадесет години. Не от гледна точка на текущия бюджет а на дълга, който можем да поемем - няколко милиарда не са проблем. И отново - в армията няма място за никакви своеволия. Да, действително може и да не е преврат - но съждението за това зависи от убедеността в крайната цел. Каква е тя и чии интереси стоят зад нея? Нов самолет изобщо? Нов конкретен самолет? Нови двигатели на МИГ? Нови поръчки за Русия?
Още от България
Слънчево и малко по-топло
Атмосферното налягане още ще се повиши и ще бъде значително по-високо от средното за месеца.
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен