"Хората остават с впечатлението, че нарочно се създават затруднения на митниците и ония, които си плащат, ги прескачат", коментира ситуацията след операцията на ГКПП "Кулата" Емил Димитров – Ревизоро.
По думите му фирми имат "абонамент", за да не се бавят техните камиони. Това е особено важно, когато се превозва бързо разваляща се стока, например.
По думите на Димитров акциите срещу корупция по митниците, свързана с дребни подкупи, са важни, но по-важни биха били акции на големите митници – по Черноморието, например, където са корабите, танкерите. Вредата от горивата само е 1 млрд. долара на година, заяви Димитров.
По думите му обаче е било странно, че при акцията на Кулата е затворена цялата митница.
"Вземаш две смени от други пунктове и ги водиш да работят. Има цял учебен център, има цял випуск", даде пример той.
"Излагаме се пред всички, подкупите не се вземат само от българи", каза още той.
Димитров обаче призна, че при подобни проверки страдат само редови митничари, които често си мълчат, с тайното желание, като минат всички процедури, отново да се върнат на работа.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас