"Сделките и в Чехия и Унгария са сключени на ниво правителства между Швеция и другата държава. Сега се водят преговори със Словакия. СААБ провежда политика с нулева нива на съмнения за корупция", заяви пред бТВ Красимира Стоянова, вицепрезидент на фирма СААБ за Централна и Източна Европа.
Тя призна, че в случая с Чехия действително е имало обвинения за корупция, но то не било към правителствата, а към друга институция, която не пожела да назове.
Директно разговаряме с клиента, за да няма посредници и съмнения за корупция. Категорично отричам да има корупция. Това е неоснователно", подчерта представителят на шведската фирма.
По думите на Стоянова „Грипен“ влиза на въоръжение след 2000 г.
"Това е изключително нов самолет. Самите сделки отнемат много дълго време. От модела CD, които е пожелала българската страна, произведените самолети са около 200 бройки", обясни тя.
"Тепърва ще продаваме от този тип самолети. Категорично отричам да има спиране на производството на Грипен. Бразилия и Швеция са поръчали от новото поколение, което ще влезе на въоръжение след 2020 г.", каза Стоянова.
"Невярно е, че НАТО диктува каква платформа да използва държавата-членка. НАТО разчита на способности, не на определен вид техника. Нашият двигател е изключително икономичен. Грипен е нов самолет, не е участвал в бойни действия, но са участвали в разузнавателни мисии в Либия и са дадени изключително добри оценки", твърди Стоянова.
Коментари (0)