Специфично изискване отказало някои от кандидатите
Късно снощи Министерство на отбраната публикува на сайта си съобщение, че българската фирма МТГ „Делфин“ АД е удовлетворила техническите и финансовите изисквания на поканата за предоставяне на оферти за придобиване на многофункционален модулен патрулен кораб за ВМС. Такъв е изводът от работата на междуведомствената работна група по проекта за придобиване на многофункционален модулен патрулен кораб за ВМС, назначена със заповед на министър-председателя. В състава й са включени представители на министерствата на отбраната, финансите и икономиката.Техническите предложения на фирмата удовлетворяват и в значителна степен надхвърлят зададените технически характеристики. Качественото изпълнение на проекта и трансферът на високи технологии се гарантират от рамковите споразумения на МТГ „Делфин“ с 5 водещи компании, чийто продукти са утвърдени на световния пазар. Това са „Thales“ с нейните клонове в Холандия, Франция и Германия, немската „Diehl Defens“, италианската „Leonardo“, френската MBDA и „Rheinmetall“ (Швейцария и Германия).
Системният интегратор е „Thales“ с опит в изграждането на повече от 160 кораба. Корабните силови установки (двигатели и дизелгенератори) се доставят от САЩ.
За постигане на международните стандарти за строителството на такъв клас кораби отговорност носи класификационната организация „Bureaeu Veritas“ (Франция), която ще осъществява независим контрол на реализацията на всички етапи.
Така българският бизнес създава своеобразен прецедент – за качеството на резултата са ангажирани европейски компании с над 38 милиарда евро оборот за 2016 г.
Инвестиционният проект за придобиването на 2 многофункционални модулни патрулни кораба за ВМС е с прогнозна максимална стойност 820 милиона лева и ще се реализира в период от 5 години. Той беше приет с решения на Министерския съвет от 1 април 2016 г. и на 43-ото Народно събрание от 2 юни 2016 г.
С придобиването на нов тип многофункционален модулен патрулен кораб ВМС ще постигнат способности, необходими за участие в широк спектър от морски операции на НАТО и ЕС.
Това, че българската фирма МТГ „Делфин“ АД е удовлетворила техническите и финансовите изисквания в никъкъв случай не означава, че е сигурният победител на конкурса. Още 6 фирми са подали документи за конкурса, но четири от тях са отговорили, че не могат да се вместят в сроковете. Експерти в сектора коментират и наложеното този път изискване, техническата документация за конкурса да бъде изцяло на български. Именно това е превърнало много от кандидатите в неконкурентноспособни. Основателен е въпросът дали от МО са поставили същото изискване и за конкурса за нови бойни самолети и бронирани машини или критериите се менят според участниците.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас