Съветът за електронни медии призова медиите да различават участието в развлекателните предавания на кандидатите за президент и вицепрезидент, както и на представителите на инициативните комитети за референдума, като възможност за предизборна агитация. На всички кандидати трябва да се гарантират равни условия по време на кампанията, припомня регулаторът в съобщение до медиите. СЕМ отчита, че Изборният кодекс и Законът за радиото и телевизията не ограничават участието на кандидатите в развлекателни предавания. Той обаче посочва и европейските практики и стандарти, според които развлекателните жанрове не бива да се използват в полза на когото и да било кандидат.
"Съгласно практиките в Европа по този въпрос подобен подход е възможност за политическо внушение, особено ако "героят" буди симпатии в аудиторията. Така публиката е затруднена да разграничи дали става дума за политическа агитация, политическо позициониране или за обосновано драматургично участие", се казва в съобщението на СЕМ.
Досега от шоутата в национален ефир единствено това на Слави не спира да облъчва зрителите си с референдума, който беше иницииран от водещия и екипа му. Миналата седмица той регистрира в Централната избирателна комисия инициативния комитет в подкрепа на въпросите от референдума.
Още от България
Летище София вече носи името "Васил Левски"
Президентът Радев издаде указ за това, с днешна дата
БЗНС: Свободата, демокрацията и независимостта не са за продан
"В тази нова реалност, в която идеологиите се сменят, а геополитическият баланс се размества, ние трябва да защитим фундаменталните ценности, които ни определят."
Пеевски: МВР и Прокуратурата да защитят държавността от шайката на Костадинов
"Държавата, в лицето на своите институции трябва да се противопостави на тези фашизоидни анархисти"