В изявление пред европейските медии Бинев изтъква, че повод да алармира институциите в Европа и България, е информация от изключително голямо значение за България, нейните граждани и отношенията с европейските ни партньори. Част от тази информацията е публична, но никой не си е направил труда да я прегледа.
Като излага публично известни факти, Бинев задава и няколко въпроса: „Вярно ли е, че КФН се мести в нова сграда, където наемът е 52 000 лв на месец. Вярно ли е, че тази сграда е на съдружник на поднадзорно лице? Вярно ли е, че е спряна прокурорска проверка за щети нанесени на държавата за над 450 000 лв в следствие на непроведени поръчки? Защо няма нови предложения за членове на Комисията, въпреки че на двама членове им е изтекъл мандата?"
Бинев настоява за незабавна проверка и съобразени с резултатите й действия.
Ето пълния текст на писмото на Слави Бинев:
Поводът за това мое писмо е информация, която достигна до мен и която е от изключително голямо значение за България, нейните граждани и отношенията с европейските ни партньори. Информацията е частично напълно достоверна, защото е публична, но никой не си е направил труда да я прегледа. Смятам, че Върховна административна прокуратура трябва да разгледа последвалите данни като сигнал, който трябва да провери обстойно. Европейските служби нека изискат становище от нашето правителство, защо трябва да работят с човек, върху когото тегнат подобни съмнения и факти.
Фактите са следните: от 2010 г. г-н Стоян Мавродиев е председател на Комисията за финансов надзор. Този надзорен орган е отговорен за три сектора: ценни книжа, застраховане и пенсионно осигуряване. С това от него зависят съдбите на над 3,5 млн. български граждани. След избора му за председател на КФН, в закона за КФН се правят промени, предложени от г-н Мавродиев. Останалите членове на комисията се избират по предложение на председателя й. Така се губи идеята за независимост и необвързаност на членовете на комисията.
Впоследствие г-н Мавродиев възлага на външна фирма(!) да изготви нов Правилник за управлението и дейността на Комисията за финансов надзор. Този Правилник е пълен с множество нарушения на материалния закон (ЗКФН), с което е и нищожен. Ето няколко фрапантни примера от Правилника:
- Решенията на заместник-председателите на Комисията се контролират от Председателят й и от Главния секретар, чл. 7 ал. 2, чл. 37 ал. 4 от Правилника. Тези разпоредби са в пълно нарушение на императивните норми на ЗКФН, предвиждащи самостоятелност и независимост на заместник-председателите, чл. 15 ал. 1, 16 ал. 1, 17 ал. 1 ЗКФН.
- В нарушение на чл. 17, ал.2 ЗКФН, чл. 28 ал. 4 от Правилника предвижда жалби срещу поднадзорни лица на комисията да се разглеждат от член на Комисията, подпомаган от дирекция „Правна". Чл. 17а ал.2 ЗКФН постановява разглеждането на тези жалби да се извършва от член на Комисията заедно със заместник-председател на Комисията.
Чл. 7 ал. 2, чл. 33, чл. 37 т.7, чл. 44 т.8 и много други членове от Правилника са в нарушение на материалния закон. Въвежда се дори практиката, базирана на разпоредби от Правилника, заседанията на Комисията да се осъществяват чрез конферетна връзка. Това е поредният разрез със закона и дори е причина за предсрочно прекратяване на мандата на съответния член, чл. 6 ал. 2 т.5 ЗКФН.
Тези разпоредби в правилника целят само и единствено, цялата власт в комисията да се съсредоточи в ръцете на председателя й. Това е незаконно и противоречи на цялата идея, криеща се зад ЗКФН. Отделно има и множество други проблеми с Комисията. Вярно ли е, че Председателят й я мести в нова сграда, където наемът е 52 000 лв на месец. Вярно ли е, че тази сграда е на съдружник на поднадзорно лице, г-да управляващи?
Вярно ли е, че е спряна прокурорска проверка за щети нанесени на държавата за над 450 000 лв в следствие на непроведени поръчки? Защо няма нови предложения за членове на Комисията, въпреки че на двама членове им е изтекъл мандата? Този факт поддържа и затвърждава подозрението, че тези позиции се използват от г-н Мавродиев като разменна монета в преговори с новите управляващи. Защо нито една институция не е реагирала на сигнали срещу г-н Мавродиев?
Уважаеми управляващи, г-н Мавродиев няма разрешен достъп до класифицирана информация, а по длъжностна характеристика той трябва да си служи с такава информация ежедневно. Т.е. той е в невъзможност да си изпълнява задълженията, което е причина за прекратяване на неговия мандат, чл. 6 ал. 2 т. 2 ЗКФН. Освен това г-н Мавродиев е горд като автор на икономическата програма на ГЕРБ. Тази програма, която съсипа икономиката на България за по-малко от 4 години.
С оглед на всички тези факти и съмнения за манипулативни и незаконни действия на г-н Мавродиев, представителят на България в Европейски съвет за системен риск, Европейския орган за застраховане и професионално пенсионно застраховане и Европейския орган за ценни книжа и пазари, които са изключително важни органи, уважаеми дами и господа, защо няма проверки срещу г-н Мавродиев? Защо този, дори според главния прокурор спорен професионалист, заема такъв важен пост, от който зависят съдбите на милиони българи, при положение че дори има предостатъчно причини за неговото освобождаване? Бездействието на българските органи навява сериозни съмнения за задкулисни договорки и търговия с власт и че ако няма разследване и наказания, то ГЕРБ и БСП са началото и края на едно и също нещо.
Настоявам за незабавна проверка и съобразени с резултите й действия. Недопустимо е да се търпят подобни действия на хора, заемащи толкова отговорни постове. Към всичко това като се прибавят и съмненията за незаконна дейност на г-н Мавродиев с офшорни компании, в които са замесени евентуално г-н Плевнелиев и обвиняемият в няколко държави за търговия с кокаин в особено големи количества Евелин Банев, картината става повече от цветна. Искам да разбера, защо е бил назначен г-н Мавродиев и съответно търпян и до днес? Колегите от ЕНП, подкрепяйки ГЕРБ, подкрепят и този човек. Силно се интересувам и от тяхното становище по случая. А европейските служби, където г-н Мавродиев представлява България, трябва, по мое скромно мнение, да запитат българските управници, защо изпращат такива хора за свои представители. По този начин се дискредитира не само българската държава, но и работата на европейските служби, като предоставят особено чувствителна информация на такива лица.
За допълнителна информация, може да се обърнете към мен. Явно няма държавни органи, които да си свършат работата.
Настоявам за отговори и действия в най-кратък срок. На българския народ не му остана време да чака повече.
Още от България
Хамид Хамид, ДПС-НН: Не очаквайте да дадем подкрепа, ако не бъдем потърсени за това
ДПС-Ново начало би подкрепило мнозинства, които ще отстояват евроатлантически ценности и ще работят по проблемите на хората
Дянков: За да влезем в еврозоната, ни трябва редовно правителство с редовен премиер
Без ГЕРБ не може да се състави редовно правителство
Станислав Балабанов, ИТН: Не сме готови да подкрепим Атанас Атанасов
Балабанов присмя на резервите на ДБ, че при управление с „Възраждане“ Путин ще подчини България