"Мораториум върху договорите за купуване на ефирно време от телевизии и радиа без обществена поръчка е наложило правителството", съобщи вицепремиерът Томислав Дончев, а списъкът с нови договори за излъчване на рекламни клипове е замразен.
"За всяка оперативна програма управляващите органи са длъжни да осигурят публичност и прозрачност, за което имат заделени средства. За една част от тези пари - рекламни кампании, изработване на проспекти, брошури, кръгли маси и други прояви, се правят обществени поръчки. За купуването на програмно време от телевизии и радиа - не. Така е според стария и все още действащ Закон за обществените поръчки, който постановява, че не са обект на обществени поръчки придобиването, създаването, продуцирането и копродуцирането на програми от радио- и телевизионни оператори и предоставянето на програмно време. По него за предишния програмен период от 2007 до 2013 г. в телевизиите и радиата са влезли 43 млн. лв. Това правило, дошло от евродиректива, предизвиква от години напрежение сред печатни и електронни медии", обясни Дончев.


Коментари (0)