Това е третият опит за старт на процеса за автобуса-ковчег на фирма „Ентуртранс".
Обвиняеми по делото са собственикът на фирмата за превоз Ениз Ченгел, ръководителят на транспортния отдел във фирмата Николай Точев и шофьорът на автобуса Светослав Димитров.
Първоначално Димитров бе единственият обвиняем с подозрението, че е заспал зад волана. Шест месеца след катастрофата обаче излезе петорна експертиза, която показа технически нередности в злополучния автобус.
Делото трябваше да стартира още през септември, но бе отлагано на два пъти - първо за неявяване на адвокат, а по-късно заради нередовно призовани свидетели.
Очаква се защита и обвинение да се договорят делото да се гледа по съкратената процедура, но без признаване на вина от страна на обвиняемите. Това означава, че в хода на процеса няма да бъдат разпитани всички свидетели и вещи лица, а само част от тях. Според юристи по този начин тежкият процес, в който са призовани общо 65 свидетели от цялата страна, ще се олекоти.
Инцидентът се разследва от окръжната прокуратура в Пловдив, тъй като е станал на нейна територия, но с решение на ВКС делото ще се гледа в Бургас, тъй като повечето от пострадалите и свидетелите са от тази част на страната.
Още от България
„БСП – Обединена левица” се среща с пет формации, търси изход от кризата
Отваря се път за плаващи мнозинства и нелегитимно влияние върху депутати, без ясни приоритети
Стартира новата пленарна сесия на Европейския парламент - три важните теми за България
Очаква се членовете на ЕП да призоват Съвета на ЕС да финализира присъединяването на България и Румъния към сухопътния Шенген
Защо в България националконсервативните партии са в разцвет
В българския парламент неизменно се озовава по една партия спасителка, центрирана около лидер, който промотира ред, стабилност, уникален български код и национална гордост. Защо тези формации са в разцвет?