Двама висши мениджъри на световни медийни корпорации ще се срещнат в най-скоро време, за да обсъдят кой и как мери рейтингите на българските телевизии.
Това са изпълнителният директор на MTG - шведската компания, която притежава Нова тв, и колегата му от СМЕ, корпорацията - собственик на Би Ти Ви.
Инициатор на срещата на практика е ръководството на Нова ТВ, което се съмнява в данните на пийпълметричната агенция ГАРБ.
За срещата на върха Нова тв съобщи вчера на неформална конференция, която събра на едно място трите страни, зависими от тв рейтингите - телевизии, рекламодатели и рекламни агенции.
Всъщност дискусията се организира от близо месец от Българската асоциация на комуникационните агенции. Тя стана почти наложителна, след като в началото на лятото Нова тв съобщи, че от 1 октомври сменя доставчика на данни и вече не ГАРБ, а чешката “Медиярисърч” ще мери гледаемостта .
Така на пазара ще действат две пийпълметрични агенции, защото много други телевизии, сред които Би Ти Ви и БНТ, все още се доверяват на проучванията на ГАРБ.
Подобна ситуация веднъж вече е възниквала у нас, когато на пазара работеха едновременно “Тв план/ТНС” и ГАРБ. Постепенно ГАРБ изкупи другата агенция и от 3 години е сама на пазара.
Двойните данни създават най-голям проблем на рекламодателите и на рекламните агенции. Те са принудени да плащат за двата вида рейтинги, двоумят се как да разпределят бюджетите си за рекламно време и в крайна сметка неясно как се ориентират кое предаване колко се гледа.
Рейтингите на практика са валутата, с която работят телевизии, рекламодатели и рекламни агенции, защото колкото по-гледано е едно предаване, толкова по-скъпа е рекламата в него.
На срещата вчера стана ясно, че и трите страни са на едно и също мнение - една агенция трябва да мери рейтингите. И понеже всеки има мнение коя да е тя, срещата завърши без конкретно решение. Но с конкретен срок - до 15 септември всички трябва писмено да опишат как индустрията да избере само една пийпълметрична агенция - дали чрез търг, конкурс, или с някакъв вид споразумение.
Индустрията трябва да реши и още нещо - как да работи в следващите седмици, докато избере единствената агенция.
Част от всички тези разговори и преговори на практика ще е и срещата на чуждите тв шефове. MTG и СМЕ не са заедно само на българския пазар, а също така и на чешкия, и на унгарския, и на други места. На всички тях двете медийни корпорации са се доверили на една пийпълметрична агенция. Така че вероятно не е трудно и тук да си стиснат ръцете.
Още от България
Главчев към РСМ: Въпросът с евроинтеграцията е решен, няма тема за разговор
"Може да съм избран по домова книга, но аз не съм домоуправител, а Министерският съвет не е домсъвет"
Йордан Цонев: Санитарен кордон от партия, която чрез ала-бала прави процентите си от 8 на 26? Не!
Той отхвърли обвиненията в изборни нарушения - партията е имала 30 листи, всяка от които е провеждала средно по пет събития на ден
Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще
Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.