Според собствениците ограничението не е облекчило положението в курорта, а на практика е създало повече затруднения и главоболия.
"Проблемът е един и същ всяка сутрин. Става така, че всички доставчици влизат с товарните коли по едно и също време, за да зареждат ресторанти, хотели и магазини. Често пред един хотел или ресторант има задръстване от 7-8 товарни автомобила", обясни председателят на Съюза на собствениците в „Слънчев бряг" Елена Иванова.
По думите й още по-критична е ситуацията с приготвянето на сутрешното и обедно меню за гостите в хотелите.
„За закуска туристите са лишени от пресни плодове и зеленчуци, тъй като дистрибуторските коли се допускат в комплекса от 10.00 часа. От там започва разтоварването на стоката, тегленето, описването. Става така, че в повечето случаи ги лишаваме от пресен плод и зеленчук дори и на обед, което обаче е не е по вина на хотелиерите", заяви Иванова.
Пак заради късния час, в който се допускат разносвачите, е сложно положението и с навременната доставка на чисто спално бельо от пералните. Камериерките, започват работа в 7,30 часа, а на практика не могат да си вършат задълженията, заяви Иванова, която е и хотелиер.
От Съюза съобщиха, че за създалите се проблеми и изнервената ситуация със зареждането на търговските обекти, са уведомили с писмо министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев, в което подчертават, че от това страдат най-вече туристите.
От Съюза сигнализират и за това, че фирмите, извършващи стопанска дейност в „Слънчев бряг"-зона Изток, са принудени да си плащат, за да влизат във вътрешността й.
Това отново доказва твърдението ни, че в курорта не се контролира трафика по алеите и не се цели създаване на ред, а основно се акцентира върху събиране на такси от някаква фирма, което иначе казано се нарича рекет", каза Иванова.
От туроператорските фирми също се изисква заплащане за достъп, като такси се събират както от автобусите, извършващи трансфери на туристи, така и от представителите с леки автомобили, които посещават хотелите с техни гости.
Пари се събират също от таксиметровите шофьори, файтонджиите, доставчиците, за всяка рикша и триколка също е наложена сума в размер на 600 лева.
Таксиметрови шофьори обявиха, че заплащат по 840 лева, приблизително тройно по високи са цените за такса-файтон, казаха собственици на атракционните возила. Цената за стикер на файтон била 2400 лева.
Още от Топ Фактор
Фалшивата песен на агент “Сава” „Сергей” „Ангелов“ от ДС – вади етническата карта от мухъла на времето
През целия Преход Доган разбираше справедливостта не като полза за избирателите, а като лично обогатяване
Дейвид Гилмор: С "путиниста" Роджър Уотърс никога повече няма да свиря
През последните 10-15 години двамата нямат търпимост един към друг
Процесът на национален упадък започва от “революционерите” и класовата им борба откъм село Правец
Социалистическата индустриализация даде началото на унищожението на българския народ