24 Ноември, 2024

Катастрофиралият Air Asia е направил невероятно стръмно изкачване, със скорост на боен изтребител

Катастрофиралият Air Asia е направил невероятно стръмно изкачване, със скорост на боен изтребител

Пълният предварителен доклад от първоначалните заключения на разследването за катастрофата на пътническия самолет на AirAsia няма да бъде направен публично достояние, предаде "Ройтерс", позовавайки се на информация от правителствен служител

Данни от радара и двете черни кутия, записващите устройства на самолета, който бяха намерени по-рано този месец, са предоставили по-ясна картина на случилото се в последните минути на полет QZ8501. Самолетът изчезна на 28 декември 2014 г. по време на полет от втория по големина град на Индонезия Сурабая до Сингапур. Смята се, че всички 162 души на борда са загинали.
Игнасиус Йохан от Министерството на транспорта на Идонезия обяви на изслушване в парламента, че самолетът е опитал да се издигне със скорост от 6000 фута в минута (около 2000 метра в минута).
Смята се, че полетът е променил курса си, за да избегне приближаваща буря.
Позовавайки се на данни от радарите, Йохан заяви: "Самолетът през последните минути се е изкачвал с по-голяма от нормалната скорост. Мисля, че това е рядкост дори за боен изтребител, да се изкачва с 6000 фута на минута. Средната скорост на икачване на пътническите самолети е вероятно между 1000 и 2000 фута в минута, и тези самолети не са предназначени за такива натоварвания."

Източник, запознат с първоначалните констатации от разследването, е заявил пред "Ройтерс", че полет QZ8501 е направил "невероятно" стръмно изкачване преди катастрофата, a след това в блокирал.

Когато самолети блокират, техните двигатели не угасват, а се губи скорост, защото крилата вече не генерират лифт, тъй като няма достатъчно въздух, преминаващ над тях, коментира анализатор пред Би Би Си. Това обикновено се случва, когато носът на машината е насочен нагоре за прекалено дълго време по време на изкачване.

Следователите вече обявиха, че е малко вероятно катастрофата да е причинена от терористичен акт. Малко преди катастрофата пилотът на самолета се е свързал с контрола на въздушното движение в района и е поискал разрешение да се изкачи на 38 000 фута от 32 000 фута (9750 метра), за да избегне скупчване на буреносни облаци. Поради големия трафик в региона в този момент той не е получил разрешение веднага.

Контролът на въздушното движение се опита да се свърже със самолета малко по-късно, но не получава отговор. Самолетът изчезва от радарите малко след това, без да подаде сигнал за бедствие.

Предварителният доклад за катастрофата се очаква на 28 януари.

Според данни от черните кутии, самолетът започва изкачването си три минути след последното повикване от контролната кула, в 6:17 часа сутринта на 28 декември.

Скоростта на изкачването се увеличава до 6000 фута в минута, после до 8400 фута в минута и накрая достига 11 100 фута. Самолетът достига височината от 37 600 фута само за 54 секунди.

Самолетът започва да пада в 06:18 часа, като пада 1500 фута в първите 6 секунди и достига скорост на падане от 7900 фута в минута. Изчезва от радарите на височина от 24 000 фута.

От министерството на транспорта на Индонезия са коментирали, че изглежда е нямало контролирано спускане.

Според източник, близък до разследването, цитиран от "Ройтерс", следователите ще се фокусират върху реакциите на пилотите и защо самолетът е летял на такава височина. Повечето самолети в региона по това време са били на височина от 34 000 до 39 000 фута.

Сподели:

Зелена светлина от Париж: Украйна може да използва и френски ракети за удари по Русия

Френският министър на външните работи заяви, че ако Украйна изстрелва ракети с голям обсег по цели в Русия, това би било акт на самозащита

Израел осъди убийството на равин в ОАЕ при антисемитско нападение

„Тази подла антисемитска атака напомня за безчовечността на враговете на еврейския народ“

Писториус: Нахлуването на Путин в Украйна отдавна не е само регионална война

Необходимо е да се увеличат инвестициите в отбраната