Самият екипаж на самолета би следвало да информира за необичайна ситуация, за някакъв проблем в управлението, в режима на полета. Точно това, поради липса на информация от разследващите органи, е много трудно да се установи, коментира в интервю за предаването „12+3“ на БНР гл.ас. Марин Петров от катедра „Въздушен транспорт“ на Техническия университет.
Надявам се, че до няколко дни, след като бъдат разшифровани записите от бордните средства за обективен контрол, ще може да се даде отговор на този въпрос, добави той.
Гл. ас. Петров коментира версията, че компютърната система е подавала погрешна информация на пилотите. "При обледеняване датчиците за скоростта на полета, за налягането на въздуха могат да блокират. Конструкторите обаче предвиждат подгряване на тази система, така че не би трябвало да се получи такава неизправност. На такава височина температурата е достатъчно ниска, влажността също е много ниска и обледеняване трудно може да се получи пробив в системата."
Според преподавателя не е възможно и двигателите да се повредят едновременно. "Това са независими една от друга системи. На практика има изключително малка вероятност и двата двигателя да спрат да функционират."
Експертът обясни какви биха били причините за разхерметизация на пилотската кабина.
"Тя може да се получи и на кабината на пътниците. Тя може да бъде получена по различни причини – повреда в климатичната система, сериозна пукнатина в корпуса на двигателя, но конструкторите го предвиждат и има защитни панели, които осигуряват необходимото налягане и почти е невъзможното изпълняване на процедура по снижаване на по-малка височина и там, където да продължи полетът.
Още от Свят
ООН документира 376 случая на сексуално насилие на агресорите в Украйна
Цифрата включва 262 мъже, повечето от които са били измъчвани в плен на окупираните територии или в Русия, 104 жени, както и деца - 10 момичета и 2 момчета, сочи доклад.
Белият дом официално разреши атаки с ATACMS срещу Русия
Смята се, че това е първото официално потвърждение
НАТО обсъжда възможността за превантивни високоточни удари по руска територия
Умното нещо, което трябва да направим, е да не чакаме Русия да нанесе удар