Германската прокуратура съобщи, че вторият пилот на катастрофиралия самолет на "Джърмануингс" Андреас Лубиц е скрил психичното си заболяване от своя работодател.
На пресконференция разследващите обявиха, че при претърсването в дома му не е намерено предсмъртно писмо. Не са открити и признаци за политически или религиозни мотиви за постъпката на 28-годишния мъж, който е сочен за виновник за самолетния ад, отнел живота на 150 души, съобщи Ройтерс.
"Шпигел" твърди, че при обиска в дома му са открити ясни доказателства, че Лубиц е бил психически нестабилен, че е страдал от сериозен здравен проблем и цитира съученици на 28-годишния мъж, които споделили, че той временно е прекъснал обучението си поради психическо изтощение и преумора - синдромът на "прегарянето" ("burn out") или на депресия.
По-рано днес "Билд" съобщи, че преди 6 години пилотът се е лекувал в психиатрия.
Вестникът разкрива засекретеното здравно досие на Лубиц, от което става ясно, че той е страдал от тежка депресия. Пилотът имал пристъпи на страх и паника.
По време на обучението му в "Луфтханза" на няколко пъти е отбелязвано в докладите, че той е временно неспособен да лети, защото е прекалено слаб психически.
Въпреки това обаче той е минал всички психологически тестове и е бил смятан за годен да управлява самолет.
Карстен Шпор, изпълнителният директор на "Луфтханза" призна, че в обучението на Лубиц е имало шестмесечно прекъсване през 2009 г., но не разкри конкретни подробности.
Германското законодателство обаче не позволява на компанията да получава информация за медицинското досие на пилота.
Като косвено потвърждение за психическите проблеми на Лубиц "Билд" посочва и следното обстоятелство - в неговото досие във федералното управление за гражданска авиация е имало забележка, че се нуждае от "специализирани редовни медицински прегледи".
Такава бележка имало и в лиценза му за пилот, твърди още "Билд".
"Вашингтон пост" поставя въпроса как в бъдеще да се избегнат катастрофи като тази във Френските Алпи в бъдеще и отбелязва, че този случай е породил въпроси за обучението на пилотите и процедурите за сигурността в кабината.
Авиокомпаниите, макар и със закъснение, вече променят правилата си за пилотската кабина на самолета, като някои вече въвеждат изискване в нея винаги да има най-малко двама души, пише по този повод британският в. "Гардиън".
Още от Свят
Партизанска тактика помага на ВСУ в Курска област срещу противник, който ги превъзхожда числено 10 пъти
Руснаците едва ли ще успеят да изпълнят заповедта на Путин за възвръщане на Курска област до 20 януари 2025 г.
Управляващи и опозиция се сбиха в парламента на Сърбия
Стигна се до намеса на силите за сигурност, а председателката Ана Бърнабич заглуши звука, за да не чуе сръбската публика какво се случва
Нетаняху одобри споразумението за прекратяване на огъня в Ливан
Източници, запознати с преговорите казаха, че разговорите изглежда се придвижват позитивно към споразумение.