26 декември ще е ден на траур в Руската федерация в памет на загиналите при самолетната катастрофа на военна машина Ту-154, която рано тази сутрин падна в Черно море. Това заяви президентът Владимир Путин.
Две минути след излитането си от Адлер, където кацнал за презареждане, самолетът с 92 души на борда изчезна от радарите и се разби при ясно време без екипажът да подаде сигнал за бедствие. Със самолета пътуваха почти всички артисти от академичния ансамбъл за песни и танци при руската армия „Александров”, девет журналисти и войници. Самолетът трябваше да пристигне в сирийския град Латакия, а „Александров” – да изнесе новогодишен концерт във военновъздушната база в Хмеймим. Отломки от Ту-154 са намерени на 1,5 км от брега край Сочи, на дълбочина 50-70 м. За Сирия са пътували и известната като Доктор Лиза (Елизавета Глинка), директорът на отдел „Култура” във военното министерство и художественият ръководител на „Александров” Валерий Халилов.
Пилотите на Ту-154 на руското Министерство на отбраната може би не са успели да уравновесят лайнера при излитането и той е пропаднал в свредел, смята експерт, цитиран от Лайф.ру.
Анализирайки данните, които показват, че катастрофата е станала 3 минути след излитането, а лайнерът е рухнал на 1,5 км от брега, може да се предположи, че при набирането на височина, машината е попаднала във възходящ поток и се е сринала в ступор, обяснява авиационният експерт Сергей Крутоусов.
По неговите думи при набирането на височина Ту-154 се о оказал на границата между водата и сушата. Това може да е причина самолетът да попадне във възходящ поток, а при такъв ъгъл на атака той просто се е обърнал на лявото или дясното крило, изпаднал е в свредел и е рухнал във водата.
Крутоусов смята, че не е изключено пилотите да не са пресметнали правилно ъгъла на тангажа (това е един от трите ъгли (другите са крен и занасяне), съответстващи на трите ъгли на Ойлер, които задават ориентацията на летателния апарат относително нормалната координатна система). При пилотиране за набиране на височина в щурвален режим основната трудност е именно в спазването на скоростта, която трябва да бъда 500-550 км/ч, за да се държи лайнера по тангажа, обяснява експертът.
Самолетът Ту-154 от Военно транспортната авиация на Министерството на отбраната на Русия бе управляван от опитен пилот Роман Александрович Волков, летец първи клас, с над 3000 полетни часа, обявиха от руското военно ведомство. В съобщението се казва, че Ту-154 е произведен през 1983 г. и има общо 6689 часа полет. Последният му ремонт е бил на 29 декември 2014 г., а през септември 2016 е преминал през планово регламентно обслужване.
Още от Свят
Израелската армия съобщи, че е ликвидиран командир на "Хамас" в Ливан
Напоследък е планирал терористични атаки, ръководени и финансирани от Иран
Защо срещата в Париж беше организирана толкова внезапно?
Днес европейски държавни и правителствени ръководители се срещат в Париж, за да обсъдят как да реагират на новия курс на САЩ и политическата риторика на американския президент Доналд Тръмп
Зеленски уговаря с президента на ОАЕ връщане на пленени украинци
Обединените арабски емирства имат съществена роля като посредник за връщането на пленени и задържани в Русия по време на войната украинци, сред които много деца