6 Декември, 2025

Путин обяви 26 декември за ден на траур в Русия

Путин обяви 26 декември за ден на траур в Русия

26 декември ще е ден на траур в Руската федерация в памет на загиналите при самолетната катастрофа на военна машина Ту-154, която рано тази сутрин падна в Черно море. Това заяви президентът Владимир Путин.

Две минути след излитането си от Адлер, където кацнал за презареждане, самолетът с 92 души на борда изчезна от радарите и се разби при ясно време без екипажът да подаде сигнал за бедствие. Със самолета пътуваха почти всички артисти от академичния ансамбъл за песни и танци при руската армия „Александров”, девет журналисти и войници. Самолетът трябваше да пристигне в сирийския град Латакия, а „Александров” – да изнесе новогодишен концерт във военновъздушната база в Хмеймим. Отломки от Ту-154 са намерени на 1,5 км от брега край Сочи, на дълбочина 50-70 м. За Сирия са пътували и известната като Доктор Лиза (Елизавета Глинка), директорът на отдел „Култура” във военното министерство и художественият ръководител на „Александров” Валерий Халилов.

Пилотите на Ту-154 на руското Министерство на отбраната може би не са успели да уравновесят лайнера при излитането и той е пропаднал в свредел, смята експерт, цитиран от Лайф.ру.

Анализирайки данните, които показват, че катастрофата е станала 3 минути след излитането, а лайнерът е рухнал на 1,5 км от брега, може да се предположи, че при набирането на височина, машината е попаднала във възходящ поток и се е сринала в ступор, обяснява авиационният експерт Сергей Крутоусов.

По неговите думи при набирането на височина Ту-154 се о оказал на границата между водата и сушата. Това може да е причина самолетът да попадне във възходящ поток, а при такъв ъгъл на атака той просто се е обърнал на лявото или дясното крило, изпаднал е в свредел и е рухнал във водата.

Крутоусов смята, че не е изключено пилотите да не са пресметнали правилно ъгъла на тангажа (това е един от трите ъгли (другите са крен и занасяне), съответстващи на трите ъгли на Ойлер, които задават ориентацията на летателния апарат относително нормалната координатна система). При пилотиране за набиране на височина в щурвален режим основната трудност е именно в спазването на скоростта, която трябва да бъда 500-550 км/ч, за да се държи лайнера по тангажа, обяснява експертът.

Самолетът Ту-154 от Военно транспортната авиация на Министерството на отбраната на Русия бе управляван от опитен пилот Роман Александрович Волков, летец първи клас, с над 3000 полетни часа, обявиха от руското военно ведомство. В съобщението се казва, че Ту-154 е произведен през 1983 г. и има общо 6689 часа полет. Последният му ремонт е бил на 29 декември 2014 г., а през септември 2016 е преминал през планово регламентно обслужване.

Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.