Неизправност в контролната система на кормилото се е оказала решаващият фактор за катастрофата на самолета на компанията „Еър Ейша“ на 28 декември миналата година, при която загинаха 162 души, съобщи Франс прес, като се позовава на доклад на индонезийския Национален комитет по сигурността на транспорта.
Според индонезийските следователи, честите проблеми със системата са накарали пилотите да изключат автопилота при облачно време в опит да подобрят ситуацията, а след това и да загубят контрол над самолета Airbus A320-200. Според експертите, връзка в ограничителната система на управлението – която помага да се контролира движението на вертикалното кормило – е била пукната, поради което електрониката е изпращала постоянни предупреждения на пилотите.
Когато са получили четвъртото предупреждение, пилотите са изключили част от контролната система на самолета, за да я рестартират. Това е довело до изключване и на автопилота и самолетът е започнал да се върти, твърдят авторите на доклада.
„Последователните действия на екипажа са довели до невъзможността да контролират въздушния съд“, пишат експертите. Според тях, самолетът е влязъл в „прoгресивно влошаващо се състояние, отвъд възможностите на екипажа да го стабилизира“.
Данните от полета не показват атмосферните условия да са оказали някакво критично влияние върху самолета, отбелязват още следователите.
Още от Свят
Франция: Без червени линии в подкрепата за Украйна
"Всеки път, когато руската армия напредва с един квадратен километър, заплахата се приближава с един квадратен километър към Европа“
Сиярто в Истанбул: Унгария няма да остане без газ благодарение на Турски поток
Споразумението за транзит на природен газ през Украйна изтича през следващата година
СДСМ избра ново ръководство, има нов зам.-председател - Фани Пановска
"Поражението на изборите не е краят, а ново начало за партията"