6 Декември, 2025

Със "солидарни кредитни карти" Гърция стимулира потреблението

Със "солидарни кредитни карти" Гърция стимулира потреблението

Супермаркетите, пекарните и някои други хранителни магазини в Гърция се радват на висок скок в продажбите от края на юли. Увеличението в оборотите е почти 10 милиона евро за период от 11 дни, предаде англоезичното издание на гръцкия "Катимерини".

Обяснението на тенденцията са т.нар. "солидарни карти", издадени от Министерството на заетостта и на социалната солидарност на бенефициентите на държавни помощи. Мярката е част от правителствената програма за справяне с хуманитарната криза в Гърция.

Картите се издават от Националната банка на Гърция, предплатени са и всеки месец се кредитират с от 70 до 200 евро, в зависимост от броя на членовете на семейството на реципиента, доходите и имуществото му. "Солидарните карти" могат да се използват за покупки на храна в магазините, работещи с Mastercard – супермаркети, месарници, пекарни и др.

Резултатът от инициативата надвиши очакванията – притежателите на карти стимулираха оборотите в магазините с 9.47 милиона евро в периода от 24 юли до 3 август. Според оценките на министерството до момента числото надвишава 11 милиона.

Сподели:

Коментари (0)

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.

Хакан Фидан: Сирийските демократични сили не смятат да се интегрират в структурите на сирийската държава

Хакан Фидан: Сирийските демократични сили не смятат да се интегрират в структурите на сирийската държава

Той заяви, че Турция не е дала „празен чек“ на сирийското правителство да репресира.

Награда за мир: Как ФИФА режисира новото шоу на Тръмп

Награда за мир: Как ФИФА режисира новото шоу на Тръмп

Тръмп и Инфантино използваха възможността за самореклама и маркетинг. В статута на ФИФА пише, че организацията трябва да е аполитична. Но ръководството ѝ тълкува това правило доста свободно, когато става въпрос за пари.