26 Декември, 2025

Юнкер: ЕК не може да компенсира слабостите на националните правителства и демокрациите в Европа

Юнкер: ЕК не може да компенсира слабостите на националните правителства и демокрациите в Европа

Жан Клод Юнкер

Направих така, че комисията вече да не се бърка във всяка дребна подробност от живота на гражданите. Аз съм както изненадан, така и разочарован, че никой не забеляза това, оплака се Юнкер

Британският "Гардиън" публикува днес извадки от интервю на председателя на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер пред германския вестник "Ханделсблат" в навечерието на срещата на върха на ЕС в румънския град Сибиу. В типичния си оригинален стил Юнкер предупреждава, че европейците са загубили "колективното си либидо един за друг", след което добавя, че във "Великобритания булката - Европейският съюз - от самото начало е систематично охулвана, а после и отхвърлена".

Президентът на Еврокомисията, който предстои да напусне поста си през ноември, предлага и свой имагинерен анализ на състоянието на континента. Той смята, че изпълнителният орган на ЕС под неговото ръководство се е фокусирал върху "големите неща", придържайки се към "скромност в малките".

"Направих така, че комисията вече да не се бърка във всяка дребна подробност от живота на гражданите", - казва той. - Аз съм както изненадан, така и разочарован, че никой не забеляза това."

Три седмици преди изборите за Европейски парламент, бившият премиер на Люксембург признава, че възходът на евроскептичните партии е зловещ знак за континента.

"Ние не се обичаме", - отбеляза Юнкер. "Ние загубихме колективното си либидо. Пет или шест години след Втората световна война това либидо беше налице. И въпреки това днес трябва да е много по-лесно за европейците да се влюбват един в друг, отколкото през 1952 г.", коментира той.

Спирайки се на сагата около британското излизане от ЕС, той посочва:

"Брекзит е особен случай. Ако настройваш една страна цели 40 години с посланието, че нейното място фактически не е в ЕС, то решението за напускане е логичен резултат. Булката беше систематично охулвана, а накрая и отхвърлена", каза Юнкер. Посочвайки безизходицата по въпроса за Брекзит в британския парламент, той изтъква, че е нечестно спрямо европейските граждани вината за всеки провал на европейската демокрация да се стоварва върху Брюксел.

"Европейската комисия действа по най-добрия начин. Но тя не може да разреши всеки проблем, не може да компенсира слабостите на националните правителства и демокрациите в Европа. Погледнете Обединеното кралство. Фактът, че опозицията и правителството там едва сега, три години след референдума за Брекзит, започнаха да разговарят, едва ли е знак за силата на британската демокрация", подчерта Юнкер.

"Гардиън" се спира подробно и на едно интересно социологическо проучване на Острова. Резултатите от него бяха оповестени току-що и са много показателни. То констатира, че британците вярват в ползите от имиграцията повече, отколкото всяка друга от големите европейски страни. Почти половината от тях са убедени, че имигрантите са нещо положително, или поне безвредно за страната.

Сподели:

Коментари (0)

Удар в сърцето на Русия: Украински дронове парализираха гиганта на 'Газпром' в Оренбург и запалиха Темрюк

Удар в сърцето на Русия: Украински дронове парализираха гиганта на 'Газпром' в Оренбург и запалиха Темрюк

Спецчастите 'Алфа' поразиха стратегически обекти на 1500 км от границата, като спряха преработката на милиарди кубични метри газ и прекъснаха енергийната връзка с Казахстан

Зеленски: Чух се с Уиткоф и Къшнър, има добри идеи, които да допринесат за мира...

Зеленски: Чух се с Уиткоф и Къшнър, има добри идеи, които да допринесат за мира...

На връх Коледа украинският президент изрази известен оптимизъм, изтъквайки, че обсъдените детайли с американските преговарящи могат да бъдат полезни

Подарък за Путин и Си: Тръмп решен да влее бюджета на Пентагона в абсурден проект

Подарък за Путин и Си: Тръмп решен да влее бюджета на Пентагона в абсурден проект

Украинският военно-аналитичен портал Defense Express отбелязва, че Съединените щати ще възобновят строителството на кораби от клас, които отдавна са изведени от експлоатация по целия свят