Новите влакове на БДЖ притесниха представители на бизнеса и граждани. Според тях железниците са на път да заложат скорост от 160 километра в час за нови мотриси в предстояща тръжна процедура, което не е конкурентна скорост и обрича железницата на фалит, съобщава Би Ти Ви.
Затова Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт иска максималната скорост да е 250 км в час.
„Логично е, когато имате магистрала на 140 км в час, да си купите кола на 200 км в час, а не на 90”, каза Лъчезар Динев от Българо-китайска търговско промишлена палата.
„Считаме, че се случват нещата като с мотрисите „Сименс”, които бяха купени 2005 – 2007 г. и заради които БДЖ е в тази тежка ситуация”, заяви Веселин Кирев от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.
От БДЖ обясниха, че 160 километра в час е скоростта, която новите влакове ще трябва да поддържат най-често, но това не ограничава доставката на по-мощни.
Предстоящата тръжна процедура обрича железницата на фалит
Фактор Фактор
Още от Бизнес
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни
ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито
Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит