29 милиона са надплатени от потребителите на топлинна енергия за последния сезон, заради прогнозните цени определяни от Комисията за енергийно и водно регулиране(КЕВР). Това обяви по Нова ТВ Диана Ковачева, омбудсман. Според нея в момента отново има огромно недоволство от гражданите, заради огромни сметки за парно. Реално се оказва, че хората са надплатили без реално да са консумирали тази топлинна енергия. Сега въпросът е – как ще бъдат компенсирани на абонатите тези пари, пита Ковачева.
Тя настоява сега КЕВР да промени наредбата и всеки месец да определя прогнозната цена, а не един път годишно. Така тя ще бъде много по-близка до реалните стойности и увеличенията на цената на природния газ. Омбудсманът разкри още, че има проблем и с абонатните станции, които доставят до конкретния потребител топлинната енергия. От 130 проверени станции 90 са с уреди с изтекъл срок на годност, тоест има съмнение дали тези уреди отчитат вярно консумираната енергия. Изпратих препоръка към Топлофикация да се проверят тези уреди и да ги подменят, но за сега нямам отговор, посочи Ковачева. Според нея много бързо КЕВР трябва да смени подхода на определяне на цените за топлоенергия, а топлофикационните дружества да престанат да настояват за нереалистични увеличения на цените. Така например последно са искали топлото да поскъпне със 70%, без да са показали обосновани разчети за такива разходи.
Още от Улицата
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним
София изкара 171 снегорина през нощта, силният вятър събори дървета и строителни огради
Безброй боклуци по улиците от контейнерите и многото незавършени строежи
Претърсват дома на Киро Японеца