По категоричен начин беше установено – от доказателствата и експертизата, че трагедията на АМ „Струма“ е причинена от поведението на шофьора“, каза следовател Младен Петров за инцидента, който отне живота на 45 души от Северна Македония.
„Само неговото поведение е причина да възникне тази ситуация и да се развие до произшествието, което завършва с този резултат“, казва Петров.
„В конкретната ситуация насочването на автобуса встрани от активната лента и удрянето му в мантинелата е довело до проникването и разрушаването на елементи от конструкцията, притискане на резервоара, компресиране на съдържанието му. Това е съпроводено от обилно обсипване с искри породени от триенето, при което се е достигнала необходимата температура и налягане, за да се възпламени горивото“, каза Петров.
Относно спекулациите, че маркировката на АМ „Струма“ е довела до инцидента, Петров допълва, че видимостта не е била нарушена. „Наистина, хоризонталната маркировка, страничната, е леко поизбледняла, но не е невидима. Средната, осевата линия, която дели лентите е доста ярка и със сигурност е видима“, коментира следователят.
Оттук нататък предстои преглед на становището на разследващия екип. „Предстои да се ангажират за участие пострадалите, близките на загиналите и оцелелите пътници. Нашето мнение, че липсва виновно поведение, което да е причинна връзка за този резултат, води до това вероятно производството да бъде прекратено“, каза Петров, цитиран от БГНЕС
Още от Закон и ред
ГДБОП задържа контрабандни цигари за 2 млн. лева в Скутаре, край Пловдив
Казусът „Митници“: Отложиха делото срещу Марин Димитров за участие в ОПГ
Следващото заседание е на 28 ноември
Гешев съди България в Страсбург заради уволнението си
ЕСПЧ трябва да прецени дали е нарушено правото на бившия главен прокурор на справедлив съдебен процес