България отбелязва напредък в резултатите, отчитащи основните умения, придобити чрез образователната система, но е необходимо да подобри допълнително качеството на системата на училищното и висшето образование, за да отговори на нуждите на пазара на труда. Това е записано в доклад на Европейската комисия, представен днес.
Според текста достъпът до образование за децата в неравнопоставено положение, особено ромите, остава предизвикателство. ЕК определя качеството на професионалното образование у нас като недостатъчно. Уточнява се, че делът на пълнолетните българи, които учат, е сред най-ниските в ЕС.
В общ план обзорът на ЕС на образованието и обучението за 2015 г. показва, че по-голям брой държави са достигнали своите цели за увеличаване на броя на учещите, завършващи по-високи нива на образование, както и целите за свеждане до минимум на броя на преждевременно напускащите училище.
Обзорът показва, че при 15-годишните с нисък социално-икономически статус вероятността да не придобият основни умения, като езикова и математическа грамотност, е пет пъти по-голяма в сравнение с връстниците им от по-заможните социални слоеве.


Коментари (0)