Децата в българското училище днес са все по-незаинтригувани от начина, по който им се представят знанията, а това се дължи на остарелите форми на преподаване. Това сочат данните от национално представително изследване на Центъра за приобщаващо образование, обобщени от неговия програмен директор Димитър Лазаров. Не успяват да хванат интереса на децата. Класно-урочната система, при която учителят излиза и просто изплюва едно количество знания, вече не е достатъчно интригуваща. На децата им е необходимо интерактивно преподаване. Тях ги интригува всичко, свързано с правене, с преживяване – те учат най-добре по този начин", посочи Лазаров пред БНР.
"Изследвани са били шестокласниците, защото това е ключов преломен момент в средата на прогимназията, след шока на пети клас", уточни Димитър Лазаров. В коментар по новия закон за предучилищното и училищното образование той посочи, че на много места в текстовете се виждат заявки за по-иновативни подходи при преподаването.
"Развенча се един мит, че децата не ценят образованието и училището. Те много ясно осъзнават необходимостта от образование, но не виждат как училището, в което ходят, им дава това", подчерта Лазаров.
Проучването показва, че 95 на сто от шестокласниците смятат ходенето на училище за важно, а близо половината ученици в шести клас не харесват тези предмети, които са им трудни или скучни. Децата искат да учат, това не е изгубено поколение, както понякога чуваме, заяви Димитър Лазаров.


Коментари (0)