"Центърът за градска мобилност /ЦГМ/ е 100% собственост на Столична община, като осъществява всички дейности по градския транспорт, включително отговаря за платеното паркиране, за паяците и за отдаването на паркоместата. Изключително трудно е да се намери официална публикация относно приходите и разходите на ЦГМ". Така експертът от "Движение Обществен натиск" Румен Гълъбинов коментира идеята на Центъра за градска мобилност цената на билетчето за градския транспорт да скочи с 60% и да стане 1,60 лв.
"Като общинско дружество то би трябвало да публикува годишните си отчети в печатните и електронни медии, но това не се прави. По информация от пресата, миналата година ЦГМ е взел заеми общо за 80 млн. лв. от три банки и само увеличението на цената на билета няма да реши финансовите проблеми на фирмата. Повечето от новите превозни средства се закупуват от ЦГМ с пари по европейски програми и няма икономическа логика, при спад на цените на горивата, да се вдигат цените на билетите. Увеличаването на цената на билета за градския транспорт е и без обвързаност с подобряване качеството на услугата. За гражданите с ниски доходи или без такива, предлаганото увеличение на билетчето с 60% може да се окаже драматично. За разлика от други европейски градове в София липсва даже и социална тарифа или абонамент за социално слаби и безработни", коментира още Гълъбинов.


Коментари (0)