7 Декември, 2025

Второкласник пита министър Кунева защо няма графа за похвали в бележника

Второкласник пита министър Кунева защо няма графа за похвали в бележника

Осемгодишният второкласник Боян Ганев от столично СОУ изпрати Отворено писмо до министъра на образованието и науката с предложения за промени в ученическия бележник и училищните правилници, които да стимулират доброто поведение и да намалят агресията в училище.

Защо в ученическия бележник няма графа за похвали, а само за забележки, пита малкият ученик още в началото на писмото , копие от което е изпратено до "Мениджър Нюз". Според училищните правилници забележката е вид наказание, и така, бележникът, наред с оценките за успех, служи за отбелязване единствено на лошите постъпки, а добрите се игнорират, тъй като за тях не е предвидено място, посочва Боян. Според момчето по този начин през учебната година се регистрират само лошите постъпки на учениците, което постоянно им се напомня, а нерегистрирането на добрите води до бързата им забрава.

Ето какво гласи пълният текст на писмото:

Уважаема, Госпожо Министър,

Аз се казвам Боян Ганев и съм ученик във Втори клас. Пиша Ви това писмо, за да Ви задам следния въпрос:

Защо в ученическия бележник няма графа за похвали? В него има място само за оценки, отсъствия и забележки.

Вече научих, че забележката е вид наказание. Така пише в училищния правилник.

А ако някой направи нещо добро и заслужава похвала, това не е толкова важно, за да бъде записано в бележника! Значи, важно е завинаги да се запомни само лошото поведение!

Аз вече имам няколко забележки в моя бележник, но се е случвало да правя и добри постъпки, само че, сега си спомням само три. Но, съучениците и учителите ми едва ли ги помнят! А, лошите си стоят в бележника и няма как да бъдат забравени. Това не е честно!

Аз мисля, че ще е много по-справедливо ако и добрите и лошите постъпки имат еднакво място за записване в бележника. Нали в училище ни учат, че всеки човек има и добри, и лоши качества? Обаче, сегашният бележник не показва добрите качества и постъпки. Защо? Може ли това да бъде променено? Даже си мисля, че ще е още по-хубаво ако се случи следното: В училищните правилници също както сега са определени и степенувани наказанията за лошо поведение, да се определи и начин за отбелязване и запомняне на добрите постъпки в течение на самата учебна година. Сега, единствено в края на учебната година дават грамоти за отлични постижения само в ученето.

Много се надявам и това предложение да Ви хареса и да го одобрите. Ако това се случи, мисля, че така ще се намали и агресията в училищата изобщо. На нас, учениците, вече няма да ни звучи страшно "Дай си бележника!" и ходенето на училище като цяла ще стане много приятно!

Надявам се, че отворената форма на моето писмо ще привлече вниманието на цялото общество, и много хора и организации ще одобрят моите идеи.

Много благодаря!

С уважение,

Боян Ганев

Сподели:

Коментари (0)

Запалиха светлините на коледната елха в Тетевен

Запалиха светлините на коледната елха в Тетевен

Тържествена програма постави началото на Коледните и Новогодишни празници в града

Рибен фест! Министерството на земеделието "ни уреди" с африкански сом за Никулден

Рибен фест! Министерството на земеделието "ни уреди" с африкански сом за Никулден

"Предлагат се и "единствените по рода си животворни перли – силноалкална среда, която бори киселината в нашия организъм“, научаваме от продавачите

Бил Гейтс: Съкращаването на помощта доведе до трагичен ръст на детската смъртност

Бил Гейтс: Съкращаването на помощта доведе до трагичен ръст на детската смъртност

Намаленията означават, че броят на децата, които умират преди да навършат 5 години, се очаква да се увеличи до 4,8 милиона тази година, което е с 200 000 повече от 2024 г., според годишния доклад Goalkeepers на Фондацията „Гейтс“