27 Ноември, 2024

От 1 ноември започва кампанията "Достъпно за вас": хранителни продукти от първа необходимост на достъпни цени

От 1 ноември започва кампанията "Достъпно за вас": хранителни продукти от първа необходимост на достъпни цени

Министър Богдан Богданов

Въпреки че през последните месеци виждаме, че инфлацията продължава да намалява и стигна до 6,3% на годишна база, въпреки че доходите растат, имаме ясното разбиране, че съществена част от нашето общество изпитва затруднения за продукти от първа необходимост. Това каза в интервю за „Лице в лице“ министърът на икономиката и индустрията Богдан Богданов .

"Едната възможност бе налагане на определени лимити, например надценка на определени продукти. Избрахме другия подход - „Достъпно за вас“. Заедно с бизнеса правим пакет с 9 продуктови групи. "Хляб и зърнени храни", "Месни продукти", "Млечни продукти", "Плодове и зеленчуци". Да обхванем всички необходими съставки за здравословен начин на живот. Грубо са около 50 продукта от малката потребителска кошница. В тези продукти искаме да имаме по два или три продукта, които всяка седмица всеки участник в инициативата ни да предложи на възможно най-добрата цена. Ако искате пазарът да се базира на конкуренция, нека това е базата на конкуренцията. 

Не става въпрос само за по-големите вериги, искаме да разширим инициативата към регионалните вериги в по-малките градове. По 2 или 3 продукта, които те могат да предложат на най-добрата цена. Те ще бъдат обозначени с определен символ, който е свързан с инициативата „Достъпно за вас“. Този символ ще е еднакъв във всички магазини – той е кошничка. Освен тези продукти, които ще бъдат включени, участниците в инициативата няма да имат ограничения да предложат и други продукти. Информация за тях ще бъде подавана на седмична база към Министерство на икономиката и индустрията. Залагаме определени условия. Усилието не трябва да е за сметка на един или друг участник в търговската верига. Всеки включил се трябва да поеме ангажимент, че включването му няма да е за сметка на някого по веригата за доставка", подчерта той. 

Кампанията започва от 1 ноември 2023 г. и ще продължи до 31 май 2024 г.

"Получихме желание от вериги за нехранителни стоки, които искат да се включат: козметични продукти, фармацевтични. Програмата ще стартира с фокус хранителни продукти, но не искаме да я ограничаваме. Всеки търговец сам определя цената, на която ще предлага съответната стока", коментира още Богданов. 
Сподели:
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа

Търговската война на Тръмп и последиците за Европа

Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото

Цените на криптовалутите се сринаха,  200 милиарда долара са изтрити

Цените на криптовалутите се сринаха,  200 милиарда долара са изтрити

Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,

UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро

UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро

Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни