Водещата социална медия "Фейсбук" (Facebook Inc.) стартира приложение, за което компанията ще плаща на потребителите за информация относно приложенията, които те използват, съобщава агенция MarketWatch.
Приложението, наречено, като "Фейсбук" планира да го направи достъпно в скоро време и за iOS (мобилната операционна система на Apple и неговите iPhone-и).
В миналото "Фейсбук" стартира две подобни приложения, но те доста бързо бяха изключени след критики за нарушаване на неприкосновеността на личния живот на потребителите на социалната медия. Новото приложение ще събира информация за приложенията, които хората използват и за колко време, включително кои функции на приложенията се използват - давайки на Facebook ценна информация за това как хората използват услугите на неговите конкуренти.
"Фейсбук" заяви, че новото приложение Study е различно от предишните две и е изградено де факто от нулата. "Фейсбук" подчерта, че няма да проследява пароли или идентификатори на профили и периодично ще напомня на хората, че приложението събира техни данни.
Но някои експерти по неприкосновеността на личния живот са загрижени, че потребителите все още не знаят точно каква информация ще изпращат на социалната медия.
На този етап от "Фейсбук" не посочват колко ще плащат на потребителите, които са решили да споделят информация със социалната медия.
Още от Бизнес
Нанков: Последните 4 години бяха истинска катастрофа в управлението на водите
"Продължаваме промяната" имат голям принос в създаването на водната криза в страната с вредни решения, вместо да решават проблемите на хората
46% от българите подкрепят въвеждането на еврото, но и 46% са "против"
Това сочи изследване на "Стандартен Евробарометър", проведено преди месец
Евробарометър: Покрепата на българите за Еврозоната расте въпреки поляризацията в обществото
Близо две трети от българите виждат основния положителен резултат от членството в ЕС в свободното придвижване, което дава възможност да избираш къде да живееш, работиш, учиш или правиш бизнес